Το νέο-τότε-εγχείρημα, πέτυχε. Οι ακροατές “αγκάλιασαν” το διαδικτυακό μέσο, καθώς και τον άμεσο και εύκολο τρόπο επικοινωνίας με τον παραγωγό που προσέφερε το chat. Το γρήγορο Ίντερνετ στη χώρα, καθώς και η συνεχής εξέλιξη και χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, βοήθησαν σημαντικά στην μετέπειτα ανάπτυξή του. Στην πορεία του χρόνου, εμφανίστηκαν πολλά web radios, αρκετά παραμένουν μέχρι σήμερα στο διαδικτυακό “αέρα”, ενώ άλλα χάθηκαν αφού οι ιδιοκτήτες τους εγκατέλειψαν για διάφορους λόγους την προσπάθειά τους. Σήμερα, τα web radios έχουν πολλαπλασιαστεί. Λίγα όμως από αυτά διαθέτουν υψηλές ακροαματικότητες. Πώς δημιουργήθηκαν όμως και ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας τους;
Το “toradiofono.gr” άρχισε να εκπέμπει ιντερνετικά, σχεδόν πριν δύο χρόνια, ανασυγκροτώντας μια ομάδα ραδιοφωνικών παραγωγών των ερτζιανών που έτσι συνέχισαν το έργο τους. “«toradiofono.gr» δημιουργήθηκε από την ανάγκη μας. Από την ανάγκη να κάνουμε αυτό που ξέρουμε, αγαπάμε και είναι το επάγγελμά μας και από την ανάγκη της εποχής,” δηλώνει ο Χρήστος Παπαμιχάλης, ένας από τους ιδιοκτήτες και παραγωγούς του ιντερνετικού σταθμού. “Είτε αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πια ένα ραδιόφωνο στα fm που να παίζουν οι παραγωγοί ελεύθερα τη μουσική που ξέρουν καλύτερα από τους υπολογιστές, είτε σημαίνει την ανάγκη του να πάρουμε την ανεργία μας στα χέρια μας.”
Στόχος των παραγωγών και συντελεστών του σταθμού “είναι η απόδειξή στους εαυτούς μας πρώτα, αλλά και στον κόσμο, ότι σε μια εποχή που τα χάνουμε όλα, μπορούμε ακόμα να κάνουμε το όνειρό μας ραδιόφωνο,” προσθέτει ο κ. Παπαμιχάλης. Το “Amagi Radio”, σταθμός-έμπνευση και δημιουργία των Κυριάκου Αθανασιάδη και Μαρίας Τσάκου, ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες τους , τόσο ως προς τα ονόματα των παραγωγών, όσο ως προς την ακροαματικότητά του. “Η ακροαματικότητα μας αυξάνεται διαρκώς και είναι φυσικό. Ξεκινήσαμε 20-30 άνθρωποι και σήμερα, προσθέτοντας και 10 ζωντανές εκπομπές από δεύτερο στούντιο στη Θεσσαλονίκη —που ξεκίνησε να εκπέμπει πριν λίγες μέρες—, είμαστε περίπου εβδομήντα παραγωγοί με γύρω στις 60 ζωντανές εκπομπές,”τονίζει η κ.Τσάκου.
Η επιδίωξη του σταθμού, όπως προσθέτει η ίδια, είναι: “Να μας ακούνε. θέλουμε να λέμε κάτι, να είμαστε κάτι με το οποίο όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ταυτίζονται —και άρα θα γίνονται κομμάτι του—, ένα βήμα για να λέγονται πράγματα που δεν λέγονται αλλού, να μιλάμε για ελευθερία, για ομορφιά, για τέχνη, πολιτισμό, βιβλία, για ωραία ζωή, και όλα αυτά ακούγοντας μουσικές που δεν ακούει κανείς στο ελληνικό ραδιόφωνο.”
Το “Offradio.gr” της Θεσσαλονίκης προέκυψε πριν από έξι χρόνια μετά από απομάκρυνση των ιδρυτών του από τα fm όπου εργάζονταν για δεκαετίες, την εποχή που το Facebook άρχισε να κυριαρχεί σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. “Όλοι οι δρόμοι έδειχναν …streaming για εμάς. Έτσι πήραμε την απόφαση και το ρίσκο παράλληλα να δημιουργήσουμε το πρώτο online radio με fm προδιαγραφές, δηλαδή studios, επαγγελματίες παραγωγούς, υψηλή ποιότητα ήχου και μετάδοσης,” υποστηρίζει η Ντέμη Παπαδοπούλου, συνιδρυτής του Offradio. Η ομάδα του σταθμού στοχεύει “σε ένα δημοφιλές, up to date και υγιές ραδιόφωνο για το οποίο μπορούμε να είμαστε περήφανοι κι εμείς και το κοινό μας.” Επιτυχία του ήταν να συναγωνιστούν την απήχηση των fm και το πέτυχαν πολύ νωρίτερα απ’ ότι το περίμεναν.
Σε πολλές περιπτώσεις, τα ιντερνετικά ραδιόφωνα μπορούν να θεωρηθούν και ως χόμπι, από τη στιγμή που το κόστος για τη δημιουργία τους δεν είναι απλησίαστο. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει για το αν μπορεί να υπάρξει τόσο υψηλή ακροαματικότητα στα web radios, ώστε να διατηρηθούν και να προσελκύσουν επιχειρήσεις για διαφήμιση. Παρόλα αυτά, έχουν κερδίσει ένα μεγάλο ποσοστό μουσικόφιλων και ενδεχομένως το μέλλον να τους ανήκει.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]