Ο Yoichiro Mikami θέλησε να γίνει ο επόμενος Masayoshi Son, ήτοι ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ιαπωνία. Για να τα καταφέρει, ακολούθησε το παράδειγμα του δαιμόνιου επενδυτή και παράτησε το σχολείο στα 16 του.
Αυτή τη στιγμή, έχει αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι στη startup που ίδρυσε ο ίδιος, τη Gnex Ltd. Η εταιρεία του συγκεντρώνει κεφάλαια από μικροποσά που επενδύονται σε αυτήν και έχει τη στήριξη έξι χορηγών, μεταξύ των οποίων η Yahoo Japan και η εταιρεία αναζήτησης εργατικού δυναμικού Recruit Holdings. Η startup του Mikami έχει ως αποστολή τη συγκέντρωση κεφαλαίων για την υλοποίηση πανεπιστημιακών projects, ενώ παρέχει μια εφαρμογή που παρέχει πληροφορίες για τις εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, καθώς και ένα κοινωνικό δίκτυο για τους σπουδαστές που θέλουν να ανταλλάσσουν πληροφορίες για το πρόγραμμά σπουδών τους.
«Ο Masayoshi Son συνεχίζει να επενδύει σε διάφορα projects», ανέφερε ο Mikami σε συνέντευξη που παραχώρησε. «Οι επενδύσεις του αποκόμισαν μερίσματα για την εταιρεία του, τους εργαζομένους του και την κοινωνία. Τέτοιος επιχειρηματίας θέλω να γίνω κι εγώ».
Ο Son είναι διευθύνων σύμβουλος της SoftBank και πρόεδρος της Yahoo Japan, έχει το 34% της Alibaba και η περιουσία του ανέρχεται, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg γύρω στα 17 δισ. δολάρια. Εγκατέλειψε το σχολείο στα 16 του για να πάει σε ένα αγγλόφωνο σχολείο στην Καλιφόρνια, ενώ λίγο αργότερα έβαλε το πρώτο λιθαράκι της αυτοκρατορίας που δημιούργησε τελικά στο χώρο του Ιντερνετ.
Ο Mikami όμως έχει κι ένα δεύτερο ίνδαλμα: τον Nick D’Aloisio, που έγινε εκατομμυριούχος στα 17 του χρόνια όταν η Yahoo αγόρασε το 2013 την εφαρμογή που δημιούργησε ο ίδιος για να διαβάζει κανείς τα νέα από το κινητό του, την επονομαζόμενη Summly.
«Οι έφηβοι έχουν πάψει πια να ακολουθούν τις συμβουλές των ενηλίκων», αναφλερει η λέκτορας του Πανεπιστημίου Aoyama Gakuin στο Τόκιο, Mika Kumahira. «Στο μέλλον θα δούμε κι άλλους τέτοιους έφηβους επιχειρηματίες», συμπληρώνει.
Την εταιρεία Gnex τη δημιούρηησε τον Μάρτιο του 2013 από το υπνοδωμάτιό του. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία του Mikami έχει συνεργάτες 13 μαθητές γυμνασίου και φοιτητές από όλη την Ιαπωνία που τη βοηθούν να εντοπίζει ευκαιρίες. Ο Mikami έρχεται σε επαφή με τους συνεργάτες του ηλικίας από 15 έως 20 ετών, μέσω του Skype και μέσω αυτών ανακαλύπτει μαθητικά ή φοιτητικά projects που αναζητούν χρηματοδότηση και υποστήριξη.
Ως στόχο του έχει θέσει να βρει 100 χορηγούς μέχρι τον Μάρτιο του 2015, για να συγκεντρώσει έως 20 εκατ. γεν (ή 185.370 δολάρια), ώστε να επεκτείνει την επιχείρησή του.
Οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν τη μέθοδο «crowdfunding» για τη χρηματοδότησή τους (αναζήτηση κεφαλαίων από πολλούς και μικρούς επενδυτές) το 2013 συγκέντρωσαν σε διεθνή κλίμακα σ5,1 δισ. δολ., έναντι 2,7 δισ. το 2012. Οι εταιρείες αυτές βοηθούν τις επιχειρήσεις που είναι πολύ μικρές για να προσελκύσουν τράπεζες ή venture capitalists, να βρουν χρηματοδότηση για συγκεκριμένες εργασίες από έναν μεγάλο αριθμό μεμονωμένων επενδυτών.
Στην ουσία δηλαδή, αυτό που κάνουν είναι να εξυπηρετούν το «κοινό συμφέρον». Μια από τις πρώτες επενδύσεις του Mikami ήταν η BridgeCamp, που παρέχει κεφάλαια, προσωπικό και χώρους εργασίας σε φοιτητές που επιθυμούν να φέρουν σε πέρας κάποιο project.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]