Το πρόβλημα όμως έγκειται όταν οι σύνδεσμοι αποτελούν ρεπορτάζ και προέρχονται από ειδησεογραφικούς ομίλους όπως το BBC ή ο Guardian. Για αυτό και εκπρόσωποι των δύο μέσων ενημέρωσης υποστηρίζουν πως η Google θα πρέπει να συμβουλεύεται πρώτα τους εκδότες σχετικά με την αφαίρεση συνδέσμων τους που σχετίζονται με αιτήσεις για «δικαίωμα στην λήθη».
Σε συνάντηση με το συμβουλευτικό συμβούλιο της Google στο Λονδίνο, στην οποία συμμετείχε και ο Eric Schmidt, οι δύο οργανισμοί τόνισαν πως η επικοινωνία με τον εκδότη θα βοηθούσε στην πλήρη κατανόηση του κάθε αιτήματος.
Συγκεκριμένα, ο David Jordan διευθυντής για δημοσιογραφική πολιτική και πρότυπα στο BBC, δήλωσε πως ο όμιλος κατέχει τη δικιά του διαδικασία για την επίλυση αυτών των ζητημάτων και πως θα μπορούσε να βοηθήσει την Google στην ταξινόμηση των αιτήσεων που δέχεται .
H Google έγραψε:Θα ήταν επιθυμητό να υπάρχει μία διαβούλευση με τους εκδότες πριν η Google αποφασίσει την διαγραφή ή όχι ενός συνδέσμου ενός άρθρου. Οι εκδότες έχουν το πλήρες παρασκήνιο μια ιστορίας, διορατικότητα για το αν έχει κατατεθεί ξανά ανάλογο αίτημα, και αν ναι γιατί δεν έγινε δεκτό, ή αν έγιναν/προσφέρθηκαν αλλαγές.
Αντίστοιχα, ο Chris Moran συντάκτης ψηφιακού κοινού για τον Guardian εκφράστηκε πλέοντας στην ίδια γραμμή.
H Google έγραψε:Όσο περισσότερη διαφάνεια υπάρχει γύρω από κάθε αίτημα-για παράδειγμα το όνομα του αιτούντος, το πλαίσιο κατάθεσης της αίτησης- τόσο πιο προετοιμασμένοι θα είμαστε. Πιστεύουμε επίσης, πως το πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε μία προ-αφαίρεση είναι βασικό για την Google ώστε να αποφασίζει δικαίως σε κάθε υπόθεση ξεχωριστά.
Οι δύο εκπρόσωποι συμφώνησαν πως η απόφαση να περιοριστούν ή να διορθωθούν αναφορές θα έπρεπε να ανήκει στους εκδότες μόνο. Ειδικότερα ο Moran, δήλωσε πως η δημοσιογραφία- ατομικά κάθε ιστορία και ρεπορτάζ- θα πρέπει να φέρνει την ισορροπία ανάμεσα στο δικαίωμα της ελευθερίας του λογού και του «δικαιώματος στην λήθη».
Με τα σημερινά δεδομένα και αποφάσεις πάντως το βάρος της επιλογής πέφτει μόνο στην Google. Παρότι η επικοινωνία με τους εκδότες θα οδηγούσε σε μία καλύτερη κατανόηση του σωστού χειρισμού τέτοιων αιτημάτων, ο κύριος Jordan δήλωσε πως η διαδικασία θα ήταν μία δαπανηρή διαδικασία για όλους τους συμμετέχοντες.
Πρόσθεσε πως:
H Google έγραψε:Θα ήταν πιθανό η μηχανή αναζήτησης να επικοινωνήσει με τον εκδότη και να πει, «για εμάς, η συγκεκριμένη υπόθεση είναι εύκολη και έχουμε σκοπό να διαγράψουμε όλους τους σχετικούς συνδέσμους σε 36 ώρες, εκτός αν μας ενημερώσετε για το αντίθετο.
Κα σε πιο δύσκολες περιπτώσεις, θα είναι πιθανό να δίνεται λίγο περισσότερος χρόνο (για να απαντήσουμε), σε περίπτωση που υπάρχουν στοιχεία σχετικά με την απόφαση που θα πάρει η Google.
Ανάλογες συναντήσεις πραγματοποιούνται σε άλλες έξι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Τα συμπεράσματα αυτών των συναντήσεων καθώς και οι απόψεις που θα ειπωθούν από απλούς πολίτες διαδικτυακά θα βοηθήσουν στον σχηματισμό μιας αναφοράς απο την Google για το θέμα στις αρχές του νέου έτους.
Η Google παρουσίασε τα στοιχεία σχετικά με τα αιτήματα που έχει δεχτεί και τα οποία σχεδόν φτάνουν τα 150.000 και αφορούν 500.000 συνδέσμους και URLs.
Source: techingreek.com