Είδαμε σε προηγούμενο θέμα τις τελευταίες πληροφορίες για τοMantle. Στο PDXLAN ο Richard Huddy της AMD αναφέρθηκε και στο FreeSync. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, οι οθόνες οι οποίες θα υποστηρίζουν το FreeSync, θα κάνουν την εμφάνισή τους αυτόν τον Δεκέμβρη και θα είναι διαθέσιμες στην αγορά κάπου Δεκέμβρη με Ιανουάριο. Τον Δεκέμβρη αναμένεται η AMD να διαθέσει και τον οδηγό για τις κάρτες της που υποστηρίζουν το FreeSync και πρόκειται για τις R9 290/290X, R9 285 και R7 260/260X. Το κόστος των οθονών που θα υποστηρίζουν το FreeSync, αναμένεται να είναι τουλάχιστον $100 δολάρια μικρότερο έναντι των οθονών που υποστηρίζουν το αντίστοιχο Gsync της Nvidia.
Η AMD προσπαθεί με το FreeSync να φέρει τις οθόνες που θα υποστηρίζουν variable refresh rate στην αγορά, μέσω βιομηχανικών προτύπων και σε συνεργασία με τους κατασκευαστές ASIC και τους κατασκευαστές οθονών. Για αυτό το σκοπό πρότεινε το Adaptive Sync πρότυπο νωρίτερα φέτος στηνVESA, η οποία και το υιοθέτησε αρχικά στο DisplayPort 1.2a. Οι οθόνες που υποστηρίζουν το Adaptive Sync ουσιαστικά λύνουν τρία βασικά προβλήματα. Το tearing και το stuttering που παρατηρούνται όταν το frame rate είναι διαφορετικό από το refresh rate της οθόνης και το input lag το οποίο παρατηρείται όταν κάποιος έχει ενεργοποιημένο το VSycn στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει τα δύο πρώτα προβλήματα.
Το FreeSync θα είναι σε θέση να υποστηρίξει ένα μεγάλο εύρος από refresh rates, για παράδειγμα από 24Hz-144Hz και 24Hz-90Hz έως 24Hz-240Hz, και αναλύσεις έως και 4K. Οπότε ο υποψήφιος αγοραστής αναμένεται να έχει πληθώρα επιλογών στην διάθεσή του όταν οι οθόνες που θα το υποστηρίζουν θα αρχίσουν να διατίθενται μαζικά στην αγορά, κάτι που αναμένεται σε περίπου έξι μήνες. Μάλιστα σύμφωνα με τον Huddy, υπάρχουν ήδη οθόνες στην αγορά που μπορούν να υποστηρίξουν το FreeSync/Adaptive Sync, απλά με ένα firmware update, κάτι που αποτελεί και την βάση στους ισχυρισμούς του ότι οι οθόνες αυτές θα είναι τουλάχιστον $100 δολάρια φτηνότερες από αυτές που υποστηρίζουν το Gsync και απαιτούν επιπλέον hardware της Nvidia.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]