Πολλοί καταφεύγουμε στην αγορά μεταχειρισμένου iPhone, καθώς οι τιμές των καινούριων είναι πολλές φορές απλησίαστες. Τι πρέπει, όμως, να ελέγξουμε κατά την αγορά ενός τέτοιου τηλεφώνου;
Καταρχήν, η συνάντηση που δίνουμε με τον πωλητή πρέπει να είναι σε κλειστό χώρο και με κόσμο, π.χ. μια καφετέρια. Οι λόγοι ευνόητοι…
- Πιάνουμε το iPhone στα χέρια μας και το κοιτάμε για χτυπήματα. Χτυπήματα δηλώνουν συνήθως πτώση της συσκευής. Τις γρατζουνιές μην τις φοβάστε.
- Ελέγχουμε την οθόνη για γδαρσίματα ή ρωγμές. Προσέχουμε αν το iPhoneανταποκρίνεται όταν πατάμε σε όλα τα σημεία της. Επίσης, ελέγχουμε τη φωτεινότητα και τις ρυθμίσεις της οθόνης.
- Εισάγουμε την SIM κάρτα μας και περιμένουμε να δούμε ότι το κινητό έπιασε το δίκτυό μας. Τα iPhone χρησιμοποιούν τους παρακάτω τύπους καρτών:
iPhone 3gs -> κανονική SIM
iPhone 4/4s -> Micro SIM
iPhone 5/5s -> Nano SIM
Ανάλογα λοιπόν τι θέλουμε να αγοράσουμε έχουμε και την αντίστοιχη κάρτα.
Σε περίπτωση που παραμένει στο «αναζήτηση» ή δεν εμφανίζει δίκτυο, τότε υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
- Ελέγχουμε το WiFi ότι ανοίγει / κλείνει και ότι βρίσκει δίκτυα (δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρεις κάποιο όπου και να πας).
- Ελέγχουμε ότι το Bluetooth ανοίγει και κλείνει.
- Ελέγχουμε το γυροσκόπιο από την εφαρμογή της πυξίδας ή ανοίγοντας μια άλλη εφαρμογή και αλλάζοντας την κλίση του τηλέφωνου από κατακόρυφη σε οριζόντια.
Σας παραθέτουμε 2 εικόνες πως είναι το κομπιουτεράκι σε οριζόντια και πως και κατακόρυφη κλήση του κινητού.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
- Ελέγχουμε το GPS από Google Maps ή από κάποια άλλη εφαρμογή χαρτών / πλοήγησης σχεδιασμένη για iPhone.
- Ελέγχουμε τα κουμπιά ένα-ένα ότι λειτουργούν όπως πρέπει. Power, φωνή +-, κουμπί home, κουμπί δόνησης κτλ
- Κάνουμε μια κλήση και ακούμε τον ήχο του ακουστικού (αν είναι ικανοποιητικός), του μεγαφώνου, του μικροφώνου (ότι σε ακούνε) και τον αισθητήρα εγγύτητας (proximity sensor). Κατά τη σωστή λειτουργία του αισθητήρα πρέπει η οθόνη να σβήνει όταν πλησιάζουμε το τηλέφωνο στο κεφάλι μας.
- Κάνουμε μια ηχογράφηση να δούμε ότι λειτουργεί σωστά το μικρόφωνο.
- Ελέγχουμε την λειτουργία της κάμερας (μπρος και πίσω) από την προεγκατεστημένη εφαρμογή του iPhone.
- Ελέγχουμε τους αισθητήρες υγρασίας (σε όσους έχετε πρόσβαση). Αισθητήρας υγρασίας είναι ένα λευκό μικρό κομμάτι το οποίο όταν το τηλέφωνο βρέχεται αυτό γίνεται κόκκινο δηλώνοντας ότι πέρασε από εκεί υγρασία. Αν δούμε έστω και έναν κόκκινο δεν προχωράμε σε αγορά.
Σας παραθέτουμε μερικές εικόνες για το που μπορείτε να βρείτε αισθητήρες στα διάφορα μοντέλα του iPhone.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
- Δοκιμάζουμε ένα ζευγάρι ακουστικά για να διαπιστώσουμε ότι δεν έχει κάποιο πρόβλημα το jack σύνδεσης. Αν υπάρχουν τα γνήσια ακουστικά ελέγξτε ότι το iPhone ανταποκρίνεται στο controller που υπάρχει πάνω στο καλώδιο των ακουστικών.
- Αν υπάρχει δυνατότητα θα πρέπει να ελέγξετε και την επαφή φόρτισης. Βάζετε το φορτιστή και τον κουνάτε ελαφρά να δείτε ότι δεν κάνει διακοπές στη φόρτιση.
- Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ κάτοχος να απενεργοποιήσει μπροστά σας το “Find my iphone”. Με αυτό τον τρόπο θα διαπιστώσετε αν η συσκευή δεν είναι κλεμμένη και ότι πράγματι ανήκει σε αυτόν. Αν δεν το κάνει, η συσκευή κάποια στιγμή θα κλειδώσει και το μόνο που θα μπορείτε να κάνετε είναι να την πετάξετε.
Αν στους παραπάνω ελέγχους δε διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα τότε μπορούμε να προχωρήσουμε στην αγορά της συσκευής. Μην ξεχνάτε ότι, βάσει Ευρωπαϊκής οδηγίας, τα τηλέφωνα iPhone έχουν και αυτά 2ετή εγγύηση. Ζητήστε την απόδειξη αγοράς από τον πωλητή. Σε περίπτωση που δεν την έχει, θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι η συσκευή μπορεί να είναι κλεμμένη.
Πηγή: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]