Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα σχετικής έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου (ELTRUN) για το 2014, στην πρώτη θέση από πλευράς δημοτικότητας μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βρίσκεται το YouTube, το οποίο δήλωσαν ότι χρησιμοποιεί το 93% όσων συμμετείχαν στην εν λόγω έρευνα. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο 10ο συνέδριο της ΕΕΔΕ για την καινοτομία και το ηλεκτρονικό επιχειρείν από τη δρ. Κ. Φραϊδάκη, η οποία ανέφερε ότι η έρευνα ξεκίνησε τον Νοέμβριο και ολοκληρώνεται στο τέλος Δεκεμβρίου και μέχρι τώρα έχουν συμμετάσχει 694 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου.
Το Facebook είναι στη δεύτερη θέση με ποσοστό που φθάνει στο 80% και είναι ενδιαφέρον ότι παρουσιάζει μία ελαφρά μείωση δύο ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν από ένα χρόνο.
Στην τρίτη θέση, όπως και πέρσι, είναι το LinkedIn με ποσοστό 66% και 5 μονάδες άνοδο σε σχέση με το 2013. Το LinkedIn είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που προσανατολίζεται περισσότερο προς την επαγγελματική χρήση, ενώ αξιοποιείται και για την εύρεση εργασίας. Το τελευταίο είναι πιθανότατα και ο κύριος λόγος της αύξησης της δημοτικότητάς του στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Στην τέταρτη θέση είναι οι ιστοσελίδες με reviews προϊόντων από καταναλωτές (59%), τα οποία, σύμφωνα με την άποψη του ELTRUN, αποτελούν μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου ότι οι επισκέπτες δημοσιεύουν περιεχόμενο.
Στην πέμπτη θέση της λίστας είναι τα blogs, τα οποία χρησιμοποιεί το 53% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ στην έκτη θέση συναντάμε το Twitter, το οποίο χρησιμοποιεί το 48%. Παρά το γεγονός ότι έχει πολυδιαφημιστεί το Twitter δυσκολεύεται να πείσει τους Έλληνες να το χρησιμοποιούν με αντίστοιχους ρυθμούς με εκείνους του Facebook.
Από τα υπόλοιπα social media, το Instagram χρησιμοποιεί το 28% (από 23%), το Google+ το 19% (από 16%), το Foursquare είναι στο 5% (από 15%) και το flickr είναι στο 4% (από 2%). Αξιοσημείωτη είναι η πτώση του Foursquare, μία εφαρμογή όπου ο χρήστης δηλώνει πού βρίσκεται. Η ανησυχία για τα προσωπικά δεδομένα ενδεχομένως να είναι ένας λόγος της πτώσης του συγκεκριμένου μέσου.
Χρήση
Όσον αφορά το πώς χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην περίπτωση του YouTube, το 87% δηλώνει ότι ακούει τραγούδια, ενώ ένα αρκετά υψηλό 36% ψάχνει video με γεγονότα της επικαιρότητας.
Στο Facebook είναι ενδιαφέρον ότι κατά μέσο όρο ο κάθε Έλληνας χρήστης έχει περίπου 250 φίλους, ενώ το 36% γνωρίζει έως και το 50% των φίλων του! Το 72% κάνει συχνά like, ενώ έχει αυξηθεί το chatting από το 39% στο 52%. Μόλις το 18% δηλώνει ότι κάνει σχόλια συχνά, ενώ στο 7% είναι το ποσοστό εκείνων που «ανεβάζουν» συχνά φωτογραφίες και video.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]