Το γαλλικό ραδιοτηλεοπτικό συμβούλιο ανέφερε πως οι ιστοσελίδες δημοσίευσης βίντεο θα πρέπει να πληρώνουν έναν φόρο που συνεισφέρει στη χρηματοδότηση της παραγωγής γαλλικών φιλμ και τηλεοπτικών εκπομπών.
Πρόκειται για τον “φόρος κουλτούρας”, έναν φόρο που ανέρχεται σε περισσότερα από 1,3 δισ. δολάρια ετησίως και καταβάλλεται από κινηματογράφους, κανάλια και παρόχους υπηρεσιών ίντερνετ στη Γαλλία. Το CSA ισχυρίζεται ότι το YouTube, η γαλλική ιστοσελίδα δημοσίευσης βίντεο DailyMotion και πανομοιότυπα sites παρέχουν υπηρεσίες βίντεο κατόπιν ζήτησης (video on demand) που υπόκεινται ήδη στο φόρο.
Αν και στην έκθεσή του το CSA αναφέρει ότι τα βίντεο που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο από ιδιώτες δεν θα πρέπει να υπόκεινται σε φορολογία, σημειώνει από την άλλη πως οι ιστοσελίδες video-sharing έχουν εξελιχθεί σταδιακά σε “επαγγελματίες” διανομείς υλικού.
“Έχουν αναπτύξει συνεργασίες με επεξεργαστές οπτικοακουστικού υλικού και παρόχους περιεχομένου, με τους οποίους μοιράζονται τα έσοδα από διαφημίσεις”. Οι ιστοσελίδες κάνουν επίσης προγραμματισμό, όπως η υπηρεσία Dailysport δημιουργήθηκε από την DailyMotion και περίπου 60 κανάλια προσφέρθηκαν από το YouTube στους Γάλλους συνδρομητές του, αναφέρει το report.
Το YouTube της Google είναι μακράν ο μεγαλύτερος πάροχος online βίντεο στη Γαλλία, με περίπου 30,6 εκατ. επισκέπτες κάθε μήνα, σύμφωνα με το CSA. Η DailyMotion ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 15,1 εκατ. επισκέπτες. Και στο βαθμό που το Facebook και άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι πάροχοι περιεχομένου, θα πρέπει και αυτοί να φορολογούνται, λέει το CSA.
Ξεχωριστά, η Γαλλία εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής ενός φόρου επί των smartphones, ταμπλετών και άλλων συσκευών, ως άλλη μία πηγή εσόδων για από πολιτιστικές επιχορηγήσεις. Έκθεση κυβερνητικής επιτροπής που κυκλοφόρησε το Μάιο, ανέφερε ότι θα πρέπει να επιβληθεί φόρος 1% επί των πωλήσεων ηλεκτρονικών συσκευών, που έχουν πρόσβαση σε ταινίες, μουσική και άλλο περιεχόμενο.
Ο προτεινόμενος φόρος εκτιμάται ότι θα φέρνει στα κυβερνητικά ταμεία 86 εκατ. ευρώ ετησίως, που θα χρησιμοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν “την ψηφιακή μετάβαση της βιομηχανίας κουλτούρας”, ανέφερε τότε το γαλλικό υπουργείο Πολιτισμού.
Οι εμπορικές ενώσεις που εκπροσωπούν τις γαλλικές εταιρείες διαδικτύου και τεχνολογίας τάχθηκαν κατά της πρότασης, για την οποία η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη λάβει δράση.
Απορρίπτοντας τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι ένας φόρος της τάξης του 1% θα ήταν “ανώδυνος”, οι ενώσεις προειδοποίησαν τον Ιούλιο ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας, αντί να την φορολογεί.
Source: