Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τελευταία έχουν παρατηρήσει μια δραματική μείωσην στην αλληλεπίδραση των αναρτήσεών τους στο Facebook. Είτε πρόκειται για ιδιώτες, είτε για σελίδες επιχειρήσεων, η απήχηση έχει πέσει αισθητάν με τους περισσότερους να απορούν πού οφείλεται αυτό.
Σύμφωνα με το doctv.gr, πλέον όταν δεν αλληλοεπιδρούμε ενεργά (σχολιασμός, κοινοποίηση, like) με ένα χρήστη τότε εκείνος εξαφανίζεται από τις ενημερώσεις μας. Εάν μιλάμε, δε, για σελίδες, εκείνες εξαφανίζονται από το feed μας. Ο μέσος χρήστης έχει κάνει like σε 40 σελίδες. Όμως εξαφανίζονται, αν οι σελίδες αυτές δεν πληρώσουν για την προώθησή τους. Κοινώς, πλέον δε βλέπουμε εκείνα που δεν μας αρέσουν. αλλά ούτε κι αυτά που μας αρέσουν.
Οι σελίδες ακόμα και σε περίπτωση που πληρώνουν διαφήμιση, αντιμετωπίζουν συρρίκνωση της προβολής τους και του «πλήθους» στο οποίο απευθύνονται -μέσα στον τελευταίο χρόνο, ο αριθμός μειώνεται σταδιακά και κατακόρυφα.
Οπως αναφέρει η Huffigton Post, η επίσημη απάντηση του facebook είναι ότι όσο μεγαλύτερος γίνεται ο όγκος των χρηστών και της ύλης που παράγουν, τόσο δυσκολότερο γίνεται στα post να τρυπώσουν στο feed μας.
Στο παρακάτω βίντεο, ο Derek Muller εξηγεί ανάμεσα σε άλλα ότι οι περικοπές στα newsfeed, αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του fb, για δημιουργία εσόδων. Με λίγα λόγια: το Facebook δεν μοιράζεται με τους φίλους μας το περιεχόμενο της σελίδας μας, για να αναγκαστούμε πληρώσουμε για την προώθησή της. Δηλαδή να γίνουμε όλοι διαφημιστές της σελίδας ή της ζωής μας, αντί να μοιραζόμαστε και να αλληλοεπιδρούμε.
Δείτε το βίντεο που ακολουθεί: