Η Samsung βγάζει πολλά λεφτά από την ενασχόληση με τα κινητά. Πλέον, υπάρχουν τέσσερις κορυφαίες συσκευές – ναυαρχίδες, ενώ ο κόσμος σε ένα μεγάλο βαθμό σταμάτησε να μιλάει για συσκευές με χαμηλή ποιότητα κατασκευής, όπως πχ φτιαγμένες από πλαστικό. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα όσο φαίνονται εξωτερικά. Παρόλο που η Samsung θα πουλήσει και φέτος πολλά περισσότερα κινητά τηλέφωνα σε σχέση με τον κυρίως ανταγωνιστή της, την Apple, αυτό δεν σημαίνει ότι τα καταφέρνει καλά.
Για το 2015 το τμήμα κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να συνεισφέρει μόλις το 39% των λειτουργικών κερδών της εταιρείας, ενώ πριν δύο μόλις χρόνια, το 2013, το αντίστοιχο ποσοστό άγγιζε το ιλιγγιώδες 68%. Το αναμενόμενο 39% θα είναι το μικρότερο ποσοστό συνεισφοράς του τμήματος στα συνολικά κέρδη της εταιρείας από το 2010. Αξίζει να σημειωθεί πως μπορεί οι τέσσερις ναυαρχίδες (Galaxy S6, S6 Edge, S6 Edge+ και Note 5) να είναι δημοφιλείς, όμως η συσκευή που πραγματικά πουλάει φέτος είναι το Samsung Galaxy J.
Πρώην στελέχη και εργαζόμενοι της Samsung ανέφεραν στο Reuters ότι το πρόβλημα της εταιρείας είναι ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για τα βραχυπρόθεσμα κέρδη και πωλήσεις, παρά να κρατήσει τους πελάτες της μακροπρόθεσμα μέσω μιας πρωτότυπης πλατφόρμας. Σύμφωνα με αναλυτές, η αποτυχία στην προσφορά ανταγωνιστικών χαρακτηριστικών οδηγεί αναπόφευκτα στην στροφή των χρηστών σε άλλες φθηνότερες συσκευές.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ενός πρωτοποριακού χαρακτηριστικού το οποίο θα μπορούσε να προσελκύσει και να κρατήσει χρήστες σε συσκευές Samsung, είναι η υπηρεσία Samsung Pay. Το Samsung Pay προσφέρει τη δυνατότητα να λειτουργήσει μέσω NFC και MST (Magnetic Secure Transmissions). Το τελευταίο ουσιαστικά λειτουργεί σε κάθε εμπορική επιχείρηση που δέχεται πιστωτικές κάρτες και η κάρτα σέρνεται μέσα στο ειδικό μηχάνημα, δηλαδή το κλασικό μηχάνημα για πληρωμή μέσω κάρτας. Αυτή η δυνατότητα κάνει το Samsung Pay να έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει με την πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων. Ωστόσο, η Samsung και σε αυτό τον τομέα αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από το Android Pay.
Ένδειξη πως η Samsung μπορεί να αλλάζει τρόπο σκέψης είναι το γεγονός ότι ο Dongjin Koh, ο άνθρωπος που βοήθησε στην ανάπτυξη του Samsung Pay, αντικατέστησε το J. K. Shin ως επικεφαλής της Samsung Mobile.
Τέλος, πρώην εργαζόμενος της Samsung ανέφερε πως η δημιουργία λογισμικού ήταν ανέκαθεν σε χαμηλή προτεραιότητα και πως οι ιθύνοντες της εταιρείας θεωρούσαν το software σαν τρικ του marketing και όχι σαν ουσιαστικό εργαλείο για να προσελκύσουν χρήστες στις συσκευές της εταιρείας.
Παράδειγμα αποτυχημένου software ήταν το ChatON, το οποίο ερχόταν προεγκατετημένο σε όλα τα Android κινητά της εταιρείας, το οποίο σημαίνει πως με βάση τις πωλήσεις της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια οι πιθανοί χρήστες θα μπορούσαν να ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια. Ωστόσο, η υπηρεσία έκλεισε τον περασμένο Μάρτιο.
Θεωρείτε πως η Samsung μπορεί να δημιουργήσει το κατάλληλο λογισμικό και να προσφέρει πρωτοποριακές υπηρεσίες, ώστε να προσελκύσει κόσμο στις συσκευές της, δημιουργώντας καινούργιους φανατικούς χρήστες, που θα αγόραζαν Samsung συσκευές ανεξαρτήτως κόστους;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]