Οι επενδυτές και οι λάτρεις της τεχνολογίας επικεντρώνονται στο καινούριο. Νέες εταιρίες, νέα προϊόντα και νέες τεχνολογίες! To 2015 όμως δεν είχαμε κάποιο αξιόλογο καινούριο προϊόν.
Την πραγματική επιτυχία την έχουν οι εταιρίες που έχουν κάποιο προϊόν τεχνολογίας που έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής όλων μας. Σκεφτείτε τα Windows, το πρόγραμμα περιήγησης της Google και το iPhone.
Οι πέντε εταιρίες που κυριάρχησαν φέτος δεν συγκλόνισαν τον κόσμο με κάποιο νέο προϊόν άλλα και οι 5 ήταν ενοποιημένες και συγκεντρωμένες στο στόχο τους; και κατάφεραν να κυριαρχήσουν το 2015.
Uber
Το 2015 ήταν η χρονιά που η μεγαλύτερη start-up εταιρία του κόσμου έγινε μέρος του καθημερινού λεξιλογίου των ΗΠΑ όπως το έχει κάνει και η Google την τελευταία δεκαετία. Η φράση “Ας πάρουμε Uber” έχει αντικαταστήσει το “Ας καλέσουμε ένα ταξί.”
Η Uber συνέχισε την έξυπνη στρατηγική της να κάνει την εφαρμογή της διαθέσιμη πάντα και παντού, κάτι που είναι πολύ ακριβό και δεν ασχολούνται με αυτό άλλες εφαρμογές.
Η Uber παραμένει ιδιωτική και περιορίζει τις χρηματιστηριακές συναλλαγές της αλλά η πρόσφατη εκτίμηση της αξίας της που ήταν 62,5 δισεκατομμύρια δολάρια την τοποθετούν σε πολύ υψηλή θέση
Το Facebook ήταν ήδη παρόν στις καθημερινές ζωές όλων πριν από αυτή τη χρονιά αλλά η εταιρία ενοποίησε τα κέρδη της το 2015 αφού κατάφερε να γίνει από ένα μέρος που οι άνθρωποι μοιράζονται τα νέα με την οικογένεια τους μια από τις κορυφαίες εταιρίες επικοινωνιών στον κόσμο.
Ξεχάστε το iMessage της Apple, το Facebook με την εφαρμογή του Messenger και τις εφαρμογές Whatsapp ενώνει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους μεταξύ τους.
Το Instagram έχει γίνει πια η αγαπημένη social εφαρμογή για τους εφήβους κάτι που είναι οκ αφού ανήκει στο Facebook. Το Facebook μετατρέπεται επίσης σιγά σιγά σε έναν από τους πιο κορυφαίους προορισμούς για online βίντεο. Έχει αρχίσει επίσης να τρομάζει τη βιομηχανία των ειδήσεων αφού έχει γίνει το πιο συχνό μέρος όπου οι άνθρωποι μοιράζονται νέα.
Η μεγαλύτερη απόδειξη της κυριαρχίας του Facebook είναι τα νούμερα που παρουσιάζουν οι 2 κύριοι αντίπαλοι του. Οι μηνιαίοι χρήστες του Twitter μειώθηκαν αυτή τη χρονιά και το Linkedin το οποίο τα πάει καλά αλλά έχει περίπου 100 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες σε σχέση με 1.55 δισεκατομμύρια του Facebook.
Amazon
Όπως και το Facebook έτσι και η Amazon ήταν παρούσα στις ζωές των περισσότερων ανθρώπων αλλά και φέτος συνέχισε να κυριαρχεί με τους μισούς Αμερικάνους να κάνουν να κάνουν τα ψώνια των διακοπών τους από εκεί.
Αλλά πολλοί δεν είχαν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντική ήταν η Amazon και στο εσωτερικό των επιχειρήσεων. Το 2015 έγινε σαφές ότι η Amazon είχε μεγάλη επιτυχία με το Amazon Web Services business το οποίο επιτρέπει να αναθέτουν τις ανάγκες πληροφορικής στην Amazon αντί να χρειάζεται να δημιουργήσουν και να διατηρούν τα δικά τους κέντρα δεδομένων. Μέχρι τώρα η υπηρεσία είναι πολύ κερδοφόρα και αναμένεται να είναι κι άλλο το 2016.
Σημειώνεται ότι μόνο το 2015 η Amazon είχε έσοδα 7 δισ. δολάρια, ενώ η μετοχή της υπερδιπλασιάστηκε μέχρι και 125%.
Salesforce
Η Salesforce είναι η νούμερο 1 και η ταχύτερα αναπτυσσόμενη είσοδος σε μια κατηγορία προϊόντος που ονομάζεται CRM (Customer relationship management) το οποίο βοηθά τους πωλητές να παρακολουθούν όλες τις πληροφορίες των πωλήσεων. Μάλιστα, τα έσοδα της εν λόγω επιχείρησης αυξάνονται κατά 25% ανά έτος και καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Μarc Benniof συνεχίζει να επιδεικνύει τα κέρδη της στους επενδυτές, η ίδια αυξάνει τα έσοδά της ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία πωλήσεων.
Η Saleforce έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας στο οικοσύστημα της Silicon Valley αφού είναι η νούμερο ένα επιχείρηση επενδυτών για εταιρίες με λογισμικό cloud.
Netflix
Το 2015 ήταν καταπληκτική χρονιά για το Netflix με μια ντουζίνα νέα shows, αρκετές υποψηφιότητες για Emmy και διεθνή επέκταση.
Αλλά το σημαντικό εδώ είναι ότι οι συνήθειες παρακολούθησης τηλεόρασης αρχίζουν να αλλάζουν. Οι μετρήσεις για τις τηλεοπτικές σειρές σε προκαθορισμένο χρόνο έπεσαν κατακόρυφα το φετινό φθινόπωρο, και ο αριθμός των σπιτιών στις ΗΠΑ με συνδρομές στην καλωδιακή τηλεόραση άρχισαν για πρώτη φορά φέτος να σημειώνουν πτώση.
Η πτώση της καλωδιακής τηλεόρασης μοιάζει πια πραγματικότητα και η Netflix κρατάει πρώτη θέση ως βασική δημιουργός της ζωντανής ψυχαγωγίας.
Το Netflix είχε την καλύτερη επίδοση φέτος από οποιαδήποτε εταιρία τεχνολογίας στο χρηματιστήριο με άνοδο πάνω από 144%.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]