H AMD είχε υποσχεθεί από το 2014 ότι η γενιά GPUs Radeon 300 θα έρθει με GCN 2.0 αρχιτεκτονική, κάτι όμως, που δεν έγινε. Έτσι οι κάρτες κυκλοφόρησαν με GCN αρχιτεκτονικές 2ης και 3ης γενιάς (1.1 και 1.2) και τη θερμική κατανάλωση στα ύψη. Με την αρχιτεκτονική GCN 2.0 Polaris (4η γενιά) φαίνεται να αλλάζουν πολλά.
Η τεχνολογία κατασκευής FinFET στα 14nm δίνει μια εντελώς νέα προοπτική για τους σχεδιαστές της AMD. Καθώς είναι ευκολότερο να σχεδιάσουν τις κάρτες γραφικών με περισσότερες δυνατότητες στο chip, στον ίδιο όγκο, με περίπου το ίδιο κόστος παραγωγής, χαμηλώνοντας τη θερμική κατανάλωση της κάρτας, κάνοντάς την περισσότερο προσιτή στον συνάδελφο gamer.
Το 2016, πιθανόν να είναι η χρονιά που θα γεμίσει με επιτυχίες το Radeon Technology Group της AMD. Καθώς, όχι μόνο κυκλοφόρησε ολοκληρωτικά νέο software για τη διαχείριση των καρτών γραφικών (Radeon Software Crimson), αλλά περιμένουμε να δούμε τη σειρά GPUs Radeon 400, με νέο σχεδιασμό, τεχνολογίες και αυξημένες επιδόσεις ανά watt σχετικά με τις προηγούμενες GPU των σειρών 200 και 300. Μαζί με αυτά, κατά τα τέλη του χρόνου, μένει να δούμε και τους πρώτους FX επεξεργαστές με τον νέο πυρήνα Zen και τη νέα πλατφόρμα AM4.
Στις νέες GPU με το Graphics Core Next 2.0 η συνδεσιμότητα αλλάζει. Το HDMI 1.4a αντικαθίσταται από το HDMI 2.0a, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν επιλογές σύνδεσης με το DisplayPort 1.3 για αναλύσεις 4Κ και πλέον encoding και decoding του προτύπου h.265 (HEVC codec για 4Κ 60p σε πραγματικό χρόνο). Οι επιδόσεις που μάθαμε στη CES 2016 ότι θα φτάνουν οι νέες mid-range GPU, θα είναι τα ομαλά 60fps για Full HD, με θερμική κατανάλωση τα 86watt σε δοκιμαστική σύνδεση με Intel Core i7. Αποτέλεσμα που συγκριτικά με τη mid-range της Nvidia GTX 950, η οποία φτάνει τα 140watt στο ίδιο σύστημα, είναι αρκετά χαμηλή.
Η αρχιτεκτονική της 4ης γενιάς GCN, υπόσχεται ακόμα περισσότερα. Με 12 συνολικά καινοτομίες και 7 από αυτές να είναι σχεδόν καινούργιες, μιας και είναι βελτιωμένες ελαφρώς, αλλά κοινές με τις προγενέστερες GCN 1.1 και 1.2. Μέσα σε αυτές είναι οι βελτιωμένες δυνατότητες συμπίεσης της μνήμης, η βελτιωμένη απόδοση των shader, καλύτερος προγραμμασμός χρήσης του hardware και ο επιταχυντής εκτέλεσης εντολών. Ενώ, κοινές με την GCN της 3ης γενιάς είναι οι μηχανές υπολογισμού, ο κεντρικός προγραμματισμός εντολών, ο ραστεροποιητής, ο δημιουργός render και ο καθολικός διαμοιρασμός δεδομένων στο hardware.
Λεπτομέρειες ακόμα δεν γνωρίζουμε για μοντέλα, τιμές και περιόδους κυκλοφορίας, αλλά σε βάθος χρόνου, πιστεύουμε ότι θα έχουμε περισσότερα να μοιραστούμε και να συζητήσουμε. Το 2016, φαίνεται θα είναι η χρονιά που το Hardware θα κάνει ένα ακόμα βήμα μπροστά για τα nex-gen γραφικά και την τεχνολογία VR.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]