Τα smartphones με οθόνη 5,5 ιντσών και άνω και μπορούν να χρησιμεύσουν ως ταμπλέτες εκτός από τηλέφωνο κερδίζουν τους καταναλωτές.
Την τιμητική τους είχαν, το φετινό Δεκέμβριο, τα phablets, ήτοι τα smartphones με πολύ μεγάλη οθόνη, καθώς περίπου μία στις τρεις συσκευές, που διατέθηκε στην αγορά, παγκοσμίως, ανήκε σε αυτήν την κατηγορία. Συγκεκριμένα, από το σύνολο των ενεργοποιήσεων νέων συσκευών, στα τέλη Δεκεμβρίου 2015, το 27% αφορούσε smartphone με οθόνη μεταξύ 5" και 6,9". Η αντίστοιχη επίδοση των phablets ένα χρόνο νωρίτερα αντιστοιχούσε σε ποσοστό 13%, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα μόλις το 4% των νέων ενεργοποιήσεων συσκευών αφορούσε τα phablets.
Σχεδόν μία στις τρεις νέες ενεργοποιήσεις συσκευών αφορούσε phablets, δηλαδή smartphone με οθόνη μεταξύ 5" και 6,9"Σύμφωνα με έρευνα της Flurry Analytics, η οποία εξετάζει στοιχεία που αντλεί παρακολουθώντας περισσότερα από 780.000 apps, αν και τα smartphones παρέμειναν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της αγοράς των συσκευών και αυτήν την εορταστική περίοδο, τα φώτα της δημοσιότητας έκλεψαν σε ένα μεγάλο βαθμό τα phablets.
Τα “έξυπνα” κινητά με πολύ μεγάλη οθόνη φαίνεται ότι αποσπούν μερίδια από όλες τις επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες των συσκευών, με τις απώλειες να είναι εντονότερες στον τομέα των tablets. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το φετινό Δεκέμβριο (και συγκεκριμένα το διάστημα 19-14 Δεκεμβρίου) από το συνολικό αριθμό ενεργοποιήσεων νέων συσκευών ένα ποσοστό 9% αφορούσε σε tablets με οθόνη 7’’ έως 8,4’’, ενώ σε ίσο ποσοστό αντιστοιχούσαν και οι ενεργοποιήσεις συσκευών tablet με οθόνη 8,5’’ και άνω. Οι αντίστοιχες επιδόσεις των δύο κατηγοριών ήταν 11% το 2014, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα διαμορφωνόταν σε 12% και 17% αντίστοιχα.
Απώλειες, αν και μικρότερες, υπέστη την εορταστική περίοδο και η κατηγορία των smartphones με οθόνη μεταξύ 3,5’’ και 4,9’’, καθώς ποσοστιαία αντιπροσώπευε το 54% των νέων ενεργοποιήσεων συσκευών, όταν ένα χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 63% και 64% το 2013.
Τα δε μερίδια των smartphones με οθόνη μικρότερη των 3,5’’ παραμένουν ισχνά, φθάνοντας στο 1% το 2015, από 2% το 2014 και 3% το 2013. (Γράφημα)
Περί μεγέθους
Οι περισσότεροι αναλυτές συγκλίνουν στην άποψη ότι η οθόνη και το μέγεθος της θα συνεχίσουν να παίζουν ρόλο στην επιλογή μιας συσκευής από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με την IDC, οι πωλήσεις smartphone με οθόνη από 5,5" και άνω θα συνεχίσουν να διευρύνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Η εταιρεία εκτιμά, μάλιστα, ότι τα phablets μπορεί και να αποτελούν ποσοστό περί το 70% της αγοράς έως το 2019.
Και για την αγορά των tablets τίθεται θέμα μεγέθους, με τη ζήτηση για συσκευές μεγάλης οθόνης να διογκώνεται, καθώς καταναλωτές και επιχειρήσεις αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τα tablets ως εργαλείο δουλειάς και όχι απλά ως μέσο ψυχαγωγίας.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]