Είναι ευρέως γνωστό πως κάθε επιχείρηση, που σέβεται τον εαυτό της, δεν δραστηριοποιείται μόνο σε έναν χώρο. Αυτό αποδεικνύει και η Nvidia, ότι δεν είναι μια επιχείρηση που αφορά το Gaming και τους επαγγελματίες γραφείου, αλλά ευαισθητοποιείται για το περιβάλλον και βοηθά στην εξέλιξη των αυτοοδηγούμενων οχημάτων.
Στη CES 2016, είδαμε πως η Nvidia έχει προγραμματίσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο της TSMC για την επόμενη γενιά GPU της με την αρχιτεκτονική Pascal. Αυτή η νέα γενιά GPU θα κατασκευάζεται με την τεχνολογία FinFet 16nm και τα chip GP104, GP106, GP107 και GP108 θα τροφοδοτούν τις GPU που θα κυκλοφορήσουν. Στη σύνθεση αυτών των GPU, θα βρίσκεται και η ναυαρχίδα με ονομασία chip GP100 (το chip που θα τροφοδοτεί το Drive PX2) και θα είναι η ισχυρότερη κάρτα γραφικών που έχουμε δει ως σήμερα.
Συγκριτικά, με δηλώσεις της Nvidia, η επεξεργαστική ισχύ αυτού του υπερυπολογιστή θα φτάνει τα 150 MacBook Pro, ή 6 GPU Titan X, ενώ το μέγεθός του δε θα ξεπερνά ένα τάπερ με φαγητό. Ο υπερυπολογιστής αυτός θα τροφοδοτείται από 2 SoC της επόμενης γενιάς Tegra, ενώ για τα γραφικά του έχουν επιλεχθεί δύο ξεχωριστές κάρτες γραφικών του chip GP100 της νέας αρχιτεκτονικής Pascal. Σαν αποτέλεσμα του σχεδιασμού, το σύστημα αυτό θα φτάνει τα 8TFLOPs και τις 24 τρισεκατομμύρια λειτουργίες Deep Learning το δευτερόλεπτο. Όσο για το σύστημα, ψύξης, ένα κλειστό κύκλωμα νερού θα κρατάει δροσερό το σύστημα για πολύωρες λειτουργίες στο έπακρο. Η κατανάλωση του ανέρχεται στα 250watt, αριθμό φαινόμενο για τις λειτουργίες που μπορεί και παρέχει.
Ο συνδυασμός των 4 πυρήνων στο σύστημα των GPU, με την τεχνολογία CUDA επιταχύνει τη διαδικασία μάθησης από 20 ως και 40 φορές. Ουσιαστικά, αν ας πούμε το χωρίζαμε σε ενότητες, το όχημα αντί για μία ενότητα το μήνα, θα μπορούσε να μάθει μία ενότητα την ημέρα. Κι αυτή η ισχύς αποδεδειγμένα θεωρείται ως απαραίτητη για την κατασκευή αξιόπιστων αυτοοδηγούμενων οχημάτων.
Εν τω μεταξύ, αρκετοί μπορεί να αναρωτηθούν, πως είναι δυνατόν να χρειάζεται έναν υπερυπολογιστή ένα αυτοοδηγούμενο όχημα για να κινηθεί; Η απάντηση της Nvidia σε αυτής της μορφής ερωτήματα είναι πως για να μπορέσει ένα όχημα να κινηθεί με ταυτόχρονες λειτουργείες αισθητήρων, συστημάτων ελέγχου και καθοδήγηση για να γίνει πλήρως αυτόνομο (δηλαδή να κινείται με δεδομένα στο σύννεφο) χρειάζεται όση περισσότερη ισχύς μπορεί να παραχθεί σήμερα. Άλλωστε αυτός ο υπερυπολογιστής θα έχει στην υπηρεσία του 12 βιντεοκάμερες, αισθητήρες lidar (μέτρηση απόστασης με laser), radar, ακόμα και υπερήχων.
Η ίδια η Nvidia, για να μπορέσει να παραμείνει στην αγορά, έχει ξεκινήσει και αναπτύσσει μια δική της πλατφόρμα που αποτελείται από 9 νευρωτικά δίκτυα ανοιχτής μάθησης με όνομα Nvidia Drivenet. Ουσιαστικά σε αυτά τα δίκτυα δοκιμάζει τα δικά της αυτοοδηγούμενα οχήματα, αναγνωρίζει και μαθαίνει καλύτερα τα αντικείμενα, με σκοπό το όχημα να μπορεί να ανταποκριθεί σε απρόσμενες καταστάσεις. Για του λόγου το αληθές, ένα video demo παίχτηκε στη CES 2016, όπου ένα αυτοοδηγούμενο όχημα (αυτοκίνητο στην περίπτωση), αναγνώριζε αντικείμενα χωρίς τη χρήση διαδικτύου και ειδικότερα αυτοκίνητα καλυμμένα με χιόνι.
Για την εκπόνηση όλων των παραπάνω εργασιών η Nvidia συνεργάζεται με την Audi στις δοκιμές της, ενώ παράλληλα Daimler, BMW και Ford χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα εκμάθησης για την ανάπτυξη δικών τους αυτοοδηγούμενων οχημάτων. H Volvo συμπληρώνει τη λίστα με δοκιμές σε δικά της οχήματα, εφαρμόζοντας τα συστήματα της Nvidia.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]