Η Khronos εδώ και αρκετό καιρό έχει στα «σκαριά» την κατασκευή και ολοκλήρωση του Vulkan, μιας API για τους λάτρεις των games με σκοπό να φέρει τα παιχνίδια στην πλατφόρμα των Linux, αλλά και να δώσει μια περαιτέρω ώθηση στο hardware της συσκευής σας.
Η λέξη συσκευή μοιάζει αρκετά ύποπτη. Δε λέτε; Κι όμως είναι τόσο ύποπτη όσο φαντάζεστε. Η ανάπτυξη με την υποβοήθηση του Mantle για το DX12 έγινε με σκοπό το DX12 να μείνει μόνο στα Windows και μόνο για τα Windows 10. Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το Metal της Apple, που ήταν ολοφάνερο πως θα παρέμενε σαν API αποκλειστικά του MacOS. Σύμφωνα με τα περισσότερα benchmark, τα οφέλη είναι τόσα πολλά για τους χρήστες PC και MAC που προκάλεσε αντιδράσεις στους gamers κονσολών ή άλλων πλατφορμών.
Εδώ αυτό το κενό ήρθε να καλύψει το Vulkan, βρίσκοντας μερίδιο αγοράς σε πλατφόρμες που ναι μεν προσφέρουν gaming διασκέδαση, αλλά παραμένουν περιορισμένες αρκετά συγκριτικά τους υπολογιστές. Έτσι, το Vulkan με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση χρήσης του hardware σε περισσότερες από μία πλατφόρμες, δίνει στην αγορά και στους προγραμματιστές που την αντιπροσωπεύουν ένα εργαλείο για την ανάπτυξη περισσότερων games και εφαρμογών. Οι δυνατότητες αυτές αφορούν Linux Ubuntu, Android, Tizen, Steam OS, redhat, ακόμα και τα παλιά OS της Microsoft από τα XP και μετά (πλην vista).
To Vulkan ξεκίνησε από το μηδέν την ανάπτυξή του με πολλά συστατικά από το Mantle, καθώς το Mantle πλέον δεν χρησιμοποιείται. Μια βελτιωμένη έκδοσή του θα χρησιμοποιηθεί για το AMD Liquid VR μελλοντικά, αλλά ως εκεί. Η AMD έδωσε μέρος του κώδικα και της ανάπτυξης της εφαρμογής στην Khronos με σκοπό να ξεπεράσει και να βελτιώσει ό,τι δεν κατάφερε το Mantle στο διάστημα που κυκλοφόρησε (πριν ενσωματωθεί στο DX12). Kι αυτό ως σήμερα μοιάζει να επετεύχθη, καθώς, το Vulkan κατάφερε να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στο «μέταλλο» του επεξεργαστή γραφικών, δηλαδή να έχει την όσο πιο δυνατή κοντινή επαφή για άριστη συνεργασία με τη CPU, κατορθώνοντας να χειριστεί και ως 8 νήματα (threads) για τη ρύθμιση πολλαπλών εντολών που δημιουργούνται παράλληλα, αντίθετα με το Open GL.
Η πρώτη έκδοση του Vulkan (Vulkan 1.0) έχει ήδη σταλεί στους περισσότερους κατασκευαστές για ενσωμάτωση σε drivers κι SDK για την πρώτη κατασκευή μηχανών και εφαρμογών Vulkan. Ήδη αν επισκεφτείτε τους ιστότοπους της AMD και της Nvidia, θα βρείτε τους πρώιμους ΒΕΤΑ οδηγούς που ενσωματώνουν το Vulkan 1.0.
Και μιας και αρκετοί στην Computerbase.de δεν κρατήθηκαν, μοιράστηκαν με το κοινό τα πρώτα τους αποτελέσματα benchmark με τους δοκιμαστικούς οδηγούς του Vulkan 1.0. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που βλέπουμε, η πρώτη έκδοση του Vulkan είναι σχετικά πίσω συγκριτικά με τον DX11 της Microsoft, αλλά εξίσου πιο μπροστά από την OpenGL. Αυτό που θέλουμε να δούμε είναι περισσότερα Benchmark για να μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε την αυθεντικότητα των αποτελεσμάτων.
Άλλο ένα βήμα έγινε για την βελτίωση των γραφικών για τους gamers, ο χρόνος μοιάζει να δουλεύει υπέρ μας και πάλι.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]