H Capcom με το Street Fighter V κάνει στροφή και επικεντρώνεται στο Multiplayer.
Η Capcom επιστρέφει στο χώρο των fighting παιχνιδιών με το Street Fighter V. O τίτλος αναπτύχθηκε με τη βοήθεια της εταιρείας Dimps, πάνω σε Unreal Engine 4. Ακολουθεί ένα αναπτυσσόμενο μοντέλο, όπου νέα πράγματα προστίθενται κάθε μήνα. Ρίχνει μεγάλο βάρος στο online κομμάτι και μάλιστα υποστηρίζει Cross – Platform. Κυκλοφορεί αποκλειστικά για Playstation 4 και PC.
Gameplay
Χτισμένο πάνω στα θεμέλια των παιχνιδιών Street Fighter, αλλά και με νέους μηχανισμούς, βλέπουμε ότι το Street Fighter V, προσπαθεί να προσελκύσει κόσμο, που δεν έχει καμία επαφή με τη σειρά, χωρίς βέβαια να απομακρύνει τους βετεράνους. Αυτό βέβαια έρχεται σε αντιπαράθεση με τη μεγαλύτερη έμφαση στο Multiplayer, με πολλά Single Player Modes να απουσιάζουν. Αυτή είναι και η φιλοσοφία που ακολουθεί, καθώς κάθε μήνα θα εισάγονται νέες λειτουργίες, αλλά και χαρακτήρες.
Για αρχή, έχουμε ένα ρόστερ 16 χαρακτήρων. Ανάμεσά τους βρίσκονται παλιοί μαχητές, όπως ο Ryu, ο Ken και η Chun-Li, ενώ επιστρέφουν και άλλοι που δεν είδαμε στον προηγούμενο τίτλο Street Fighter, όπως ο Yoga Master Dhalsim και ο Charlie Nash. Δεν λείπουν βέβαια και οι νεοσύλλεκτοι, που μπορούμε να πούμε ότι έχουν κάποιους πολύ ενδιαφέροντες μηχανισμούς, όπως οι δηλητηριώδες επιθέσεις του F.A.N.G. . Νέοι χαρακτήρες θα κάνουν την εμφάνισή τους κάθε μήνα και μπορείτε να τους αγοράσετε με χρήματα ή μέσω Fight Money, που κερδίζετε μέσα στο παιχνίδι. Οι παίκτες κοστολογούνται στα 100.000 Fight Money ο καθένας. Τους πρώτους πόντους σας θα τους μαζέψετε αρκετά εύκολα μέσα από τα σύντομα Single Player modes, που διαθέτει το παιχνίδι, αλλά στο μέλλον ίσως δυσκολέψουν τα πράγματα, εφόσον από τους αγώνες παίρνετε μόνο 50 FM, αν βέβαια νικήσετε.
Στην αρχή το παιχνίδι σας βάζει σε ένα μικρό Tutorial, με σκοπό να σας δείξει τα βασικά. Για να παίξετε, χρειάζεστε έξι βασικά κουμπιά για τις επιθέσεις, μαζί με το D-Pad/Analog Stick. Τα κουμπιά χωρίζονται σε μπουνιές και κλωτσιές, ενώ υπάρχουν και συνδυασμοί, με τους οποίους μπορείτε να εκτελέσετε ειδικές επιθέσεις. Η εξάσκηση είναι το παν σε αυτό το παιχνίδι και θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για να μάθετε έναν χαρακτήρα. Επίσης, υπάρχει και μια μπάρα ενέργειας, με την οποία μπορείτε να ενισχύσετε τις ειδικές επιθέσεις σας, ενώ αν είναι γεμάτη, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα Critical Art, το οποίο προκαλεί πολύ μεγάλη ζημιά.
Μια νέα προσθήκη, που βλέπουμε στο σύστημα μάχης, είναι το V-Gauge, που έρχεται να αλλάξει τελείως τη ροή των μαχών. Το V-Gauge στην ουσία είναι μια μπάρα, με την οποία συνδέονται τα V-Skills, V-Trigger και V-Reversal. Αρχικά, τα V-Skills είναι κινήσεις, που γεμίζουν το V-Gauge περισσότερο από τις κανονικές επιθέσεις και διαφέρουν σε κάθε χαρακτήρα. Όταν έχετε φτάσει το V-Gauge στο τέρμα, μπορείτε να κάνετε ένα V-Trigger. To V-Trigger μπορεί να είναι μία επίθεση ή ένα boost στις δυνατότητες του χαρακτήρα και μπορεί να αντιστρέψει τους ρόλους σε μια μάχη. Τέλος, έχουμε το V-Reversal, που ενώ κάνετε άμυνα, μπορείτε κάνετε ένα Counterattack και να τιμωρήσετε τον αντίπαλό σας, ξοδεύοντας ένα κομμάτι από το V-Gauge. Η χρήση όλων των παραπάνω, απαιτεί να πατήσετε δύο η παραπάνω πλήκτρα την ίδια στιγμή, κάνοντάς το πολύ εύκολο, ακόμα και για αρχάριους.
Κοιτώντας προς το Single Player κομμάτι του παιχνιδιού, έχουμε ένα αρκετά σύντομο Story Mode και το Survival Mode. Είναι εμφανής η έλλειψη Arcade Mode, αλλά και Single Battles με το AI του παιχνιδιού, εφόσον το Free Battle, απαιτεί τη σύνδεση δεύτερου χειριστηρίου για να παίξετε με κάποιον φίλο σας. Πιο συγκεκριμένα για το Story Mode, κάθε χαρακτήρας έχει δύο έως τέσσερις μάχες, με ένα μικρό κομμάτι διαλόγων από πίσω. Στην ουσία, λειτουργεί σαν πρόλογος για το κανονικό Story Mode, που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι. Το Survival, είναι μια σειρά από μάχες, όπου η ζωή σας παραμένει ίδια μετά από κάθε αγώνα. Εκεί κερδίζετε πόντους, τους οποίους μπορείτε να ξοδέψετε πάνω σε διάφορες ενισχύσεις, όπως το να αναπληρώσετε τη χαμένη σας ζωή, να ενισχύσετε την επίθεση ή να ξεκινήσετε με γεμάτο V-Trigger. Το Survival είναι χωρισμένο σε τέσσερις δυσκολίες, που δεν επηρεάζουν το AI των αντιπάλων, αλλά τον αριθμό των συνεχόμενων μαχών, που θα πάρετε μέρος, ξεκινώντας από τις δέκα στο Easy και φτάνοντας τις εκατό στο Hell. Τον επόμενο μήνα, θα μπει στο παιχνίδι και το Trial Mode, όπου θα προσπαθείτε να πραγματοποιήσετε διάφορα combos με τον κάθε παίκτη.
Έτσι φτάνουμε και στο online κομμάτι του παιχνιδιού, το οπoίο είναι και το πιο προσεγμένο. Ξεκινώντας από τα βασικά, δεν θα χρειαστεί ποτέ να επιλέξετε χαρακτήρα μόλις βρείτε αντίπαλο. Μέσω του Battle Settings, επιλέγετε ποιον χαρακτήρα θα χρησιμοποιείτε στους αγώνες σας, αλλάζοντας και τίτλους, που ξεκλειδώνετε μέσα από μάχες. Το multiplayer χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες, με την πρώτη να είναι τα Ranked. Με κάθε σας νίκη, ανεβάζετε το LP, που δηλώνει την εμπειρία σας στο παιχνίδι. Μπορείτε να πάρετε LP νικώντας σε αγώνες, αλλά σε περίπτωση που χάσετε, αυτό θα μειωθεί. Από την άλλη έχουμε τα Casual Battles, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τα LP και το Ranking σύστημα και μπορείτε να κάνετε διάφορες δοκιμές, χωρίς φόβο. Τέλος, υπάρχει και Battle Lounge, που μπορείτε να φτιάξετε δωμάτια και να αγωνιστείτε με άλλα άτομα, όσο τραβάει η ψυχή σας.
Σε θέμα συνδεσιμότητας τώρα, τις περισσότερες φορές δεν θα συναντήσετε θέματα Lagging, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν και αγώνες, με πολύ μεγάλα προβλήματα. Ίσως χρειαστεί να ψάχνετε για άτομα με καλές συνδέσεις, ώστε παίξετε αξιοπρεπώς, αλλά η αναζήτηση θα διαρκέσει πολύ παραπάνω. Επιπλέον, αν θέλετε να παίρνετε κανονικά Fight Money, θα πρέπει να είστε διαρκώς online.
Γραφικά/Ήχος
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε τα άψογα Collisions, που υπάρχουν στο παιχνίδι. Σας δίνεται η αίσθηση ότι και το παραμικρό χτύπημα δένει με το σώμα του αντιπάλου, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και αντίστοιχη αντίδραση, ανάλογα πού θα δεχτεί αυτό το χτύπημα. Ωστόσο, εμφανίζονται κάποια μικρά graphical glitches πάνω στους χαρακτήρες, όπου πολλές φορές, βλέπουμε τα μαλλιά κάποιου να περνάνε μέσα από τα ρούχα του. Το Frame Rate είναι άψογο, όπως θα έπρεπε βέβαια να είναι σε κάθε παιχνίδι Fighting.
Οι πίστες που αγωνίζεστε είναι αρκετά καλοδουλεμένες, η καθεμιά με τα δικά της χαρακτηριστικά και φωτισμό. Μιλώντας ειδικότερα για τον φωτισμό, δίνεται διαφορετική αίσθηση σε κάθε πίστα, τονίζοντας με κατάλληλο τρόπο τα χαρακτηριστικά της. Επίσης, σχετικά με τις σκιές, βλέπουμε διαφορετικό αποτέλεσμα σε κάθε περιοχή, εφόσον η πηγή φωτός βρίσκεται κάθε φορά σε διαφορετικό μέρος. Όσο για τα διάφορα εφέ που υπάρχουν, βλέπουμε αρκετή κίνηση στο πίσω μέρος μιας μάχης και μάλιστα κάποιες αντιδράσεις, ανάλογα το μέρος που θα πραγματοποιηθεί ένα χτύπημα.
Οι φωνές των χαρακτήρων περιορίζονται στο να φωνάζουν τις κινήσεις που πραγματοποιούν. Βέβαια, μπορούμε να ακούσουμε και κάποιους διαλόγους στο Story Mode, οι οποίοι είναι αρκετά σύντομοι και δεν κουράζουν. Μπορείτε να τους ακούτε σε αγγλικό, αλλά και Ιαπωνικό Voice Acting. Τα ηχητικά εφέ από τα χτυπήματα είναι τέλεια συγχρονισμένα, ενώ ακούγονται διαφορετικά, ανάλογα την περίσταση. Στο θέμα της μουσικής ακούμε πολλά νέα κομμάτια, αλλά και remixes παλαιοτέρων.
Overview
Με το Single Player να είναι σχεδόν ανύπαρκτο, βλέπουμε ότι το Street Fighter αξίζει πολύ περισσότερο για το Multiplayer, κάτι που δεν συμπίπτει με την προσπάθεια των Developers, να το κάνουν όσο πιο εύκολο μπορούν για νέους παίκτες. Η δυνατότητα να αγοράσετε νέα πράγματα όσο παίζετε, αντί να πληρώνετε είναι πολύ θετικό, αλλά χρειάζεται να ξοδέψετε πάρα πολύ χρόνο. Οι νέες προσθήκες που έρχονται φαίνονται πολύ υποσχόμενες, ωστόσο θα μπορούσαν να βρίσκονται από την αρχή στο παιχνίδι άμα, εκείνο καθυστερούσε λίγο.
Θετικά
Εύκολο για νέους παίκτες
Προσεγμένο Multiplayer
Μπορείτε να αγοράσετε νέους παίκτες χωρίς χρήματα
Αρνητικά
Λίγοι χαρακτήρες
Ανύπαρκτο Single Player
Η αγορά παικτών μέσω παιχνιδιού θέλει πολύ χρόνο
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]