Μιλώντας στο naftemporiki.gr, ο Μ. Συνοδινός, συνιδρυτής της ομάδας ανάπτυξης του PoSEAdon εξηγεί πως η ιδέα προήλθε από τα παιδικά του χρόνια, όταν ο ίδιος, ως νησιώτης, ρωτούσε τον παππού του «ποιο νησί είναι αυτό το οποίο βλέπουμε». Όπως σημειώνει ο κ. Συνοδινός, στο πλαίσιο της ενασχόλησής του με την ιστιοπλοΐα, διαπίστωσε ότι ήταν πολλοί αυτοί οι οποίοι είχαν το ίδιο «πρόβλημα» όσον αφορά στον προσανατολισμό και στην αναγνώριση των νησιών.
«Για αυτό και άρχισα να ψάχνω ποιες τεχνολογίες ήταν διαθέσιμες για να γίνεται πιο ρεαλιστική απεικόνιση της πληροφορίας, χρησιμοποιώντας μόνο την κάμερα από κινητά ή tablets» προσθέτει, αναφέροντας ότι στον ορίζοντα του PoSEAdon βρίσκεται η χρήση του στην επερχόμενη wearable συσκευή augmented reality της Google, το επερχόμενο Google Glass.
Η ανάπτυξη του PoSEAdon ξεκίνησε τον Οκτώβριο, και, όπως επισημαίνει ο κ. Συνοδινός, πριν τρεις εβδομάδες έγινε παρουσίαση της πρότασης σε τούρκους επενδυτές, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκαν ένα demo και η χρηματοοικονομική μελέτη (η οποία έχει περάσει και αξιολόγηση από πολυεθνική εταιρεία ορκωτών λογιστών) για να μπορεί να αναπτυχθεί το προϊόν για την περιοχή της Μεσογείου. Την παρουσίαση ακολούθησαν πέντε προτάσεις από το εξωτερικό, οπότε και έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις για την ολική ή τη μερική συμμετοχή στο project.
«Από τη μέρα που γυρίσαμε από την Τουρκία είμαστε σε συζητήσεις και με ελληνικά επενδυτικά κεφάλαια. Θέλουμε να βρούμε και άλλους επενδυτές, κυρίως Έλληνες, από τον χώρο της ναυτιλίας, για να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του προγράμματος. Σκοπός μας δεν είναι μόνο η Μεσόγειος, αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη και σε άλλες θάλασσες» σημειώνει.
POSEADONAR
Βάσει της μελέτης, το ποσό που απαιτείται ανέρχεται στα 850.000 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει έξοδα λογισμικού, αγορά ηλεκτρονικών στοιχείων, μάρκετινγκ κ.α. Ένα από τα πρώτα target groups θα είναι οι πελάτες κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, και για αυτό, σημειώνει ο κ. Συνοδινός, χρειάζεται διαμόρφωση της εφαρμογής έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί όλες τις κρουαζιέρες της συγκεκριμένης θάλασσας. Μεταξύ των άλλων target groups περιλαμβάνονται τα άτομα που χρησιμοποιούν σκάφη αναψυχής, οι μαρίνες και οι παραθαλάσσιοι δήμοι.
«Μας ενδιαφέρει ο πελάτης σε μια μαρίνα να μπορεί να δει τη διαθεσιμότητα σκαφών και θέσεων, καθώς και ανεφοδιασμού. Από εκεί και πέρα, στους δήμους θα υπάρχει η δυνατότητα ιστορικής αναδρομής, έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να “δει” το λιμάνι στο βάθος του χρόνου» αναφέρει ο κ. Συνοδινός, εξηγώντας την e-culture διάσταση του εγχειρήματος.
Το όλο project εντάσσεται στην πρωτοβουλία Orange Grove της ολλανδικής πρεσβείας, στο πλαίσιο της οποίας επελέγησαν το καλοκαίρι κάποιες καινοτόμες προτάσεις για να προχωρήσουν στην υλοποίηση, στις οποίες παρέχονται μέντορες και επαφές.
Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σε iOS (το demo για το οποίο είναι ήδη έτοιμο) και Android, ενώ υπάρχουν σκέψεις και για προσαρμογή της και για άλλα λειτουργικά. Έμφαση, όπως προαναφέρθηκε, δίνεται στην προσαρμογή της στα δεδομένα του Google Glass.
Σύμφωνα με τον κ. Συνοδινό, έχουν ξεκινήσει ήδη μέσα στο τελευταίο εξάμηνο συνεργασίες με εταιρείες διεθνούς εμβέλειας, σχετικά με την απόκτηση know-how πάνω στην augmented reality και τον τομέα των ηλεκτρονικών δεδομένων. Επίσης, τον Ιανουάριο η ομάδα του PoSEAdon επελέγη στο πλαίσιο διαγωνισμού που διοργανώθηκε από τους Industry Disruptors- Game Changers για να πάει στις Βρυξέλλες ώστε να εξεταστούν οι δυνατότητες χρηματοδότησης που προκύπτουν από το επόμενο επιχειρηματικό πλαίσιο Horizon 2020. Σχετικό know-how παρείχε η επίτροπος για την Ψηφιακή Ατζέντα, Νίλι Κρόες,, καθώς στην Ευρώπη ο τομέας του e-culture θεωρείται ένας από τους κύριους πυλώνες ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι υπάρχει εν δυνάμει διαθέσιμη χρηματοδότηση και μέσω του Blue Growth.
Καταλήγοντας, ο κ. Συνοδινός επισημαίνει ότι στόχος είναι να κλείσει ως τα τέλη Απριλίου ο «γύρος» της συγκέντρωσης χρηματοδότησης, έτσι ώστε να μπορέσει η ομάδα να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του προγράμματος.
Source: