Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του space.com, σε δήλωση στελεχών της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας αναφέρεται ότι είναι δυνατή η αλλαγή της «υπογραφής» ενός boom μέσω της προσαρμογής του σχήματος ενός αεροσκάφους και της θέσης των εξαρτημάτων του, με αποτέλεσμα τη μείωση του ήχου που παράγεται από ένα sonic boom.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) δεν έχει καθορισμένα επίπεδα έντασης ως αποδεκτά. Το 1973 η FAA απαγόρευσε τις υπερηχητικές πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών πάνω από το έδαφος, κάτι που εμπόδισε τις πτήσεις του θρυλικού «Κονκόρντ» πάνω από το έδαφος των ΗΠΑ. Η έρευνα της NASA έχει ως στόχο τη μείωση των επιπτώσεων του sonic boom, κάτι που θα ανοίξει τον δρόμο για υπερηχητικές πτήσεις επιβατηγών αεροσκαφών στη χώρα.
«Η εγκατάσταση του κινητήρα είναι σημαντικό τμήμα για την επίτευξη ενός συνολικού σχεδίου χαμηλού boom» αναφέρει ο Πίτερ Κοέν, μάνατζερ του High Speed Project της NASA. «Εάν εγκαταστήσουμε συμβατικά τις μηχανές, πρέπει να κατασκευάσουμε το φτερό έτσι ώστε να διασπείρει τα κύματα. Εάν τοποθετήσουμε τις μηχανές πάνω από το φτερό, το κύμα μπορεί να κατευθύνεται προς τα πάνω και να μην επηρεάζει το έδαφος. Ωστόσο τέτοιες τεχνικές ενδεχομένως να έχουνε επιπτώσεις στις επιδόσεις».
Tα νέα σχέδια υπερηχητικών αεροσκαφών (ένας από τη Boeing και ένα από τη Lockheed Martin) έχουν κάποια κοινά βασικά χαρακτηριστικά, όπως φτερά που κατευθύνονται προς τα πίσω ή είναι σε σχήμα «δέλτα», μυτερή μύτη και εξαιρετικά αεροδυναμική άτρακτο. Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν είναι ο τρόπος που είναι τοποθετημένα τα εξαρτήματα, και ειδικότερα οι κινητήρες. Η NASA δοκιμάζει τα εν λόγω σχέδια τοποθετώντας τους μοντέλα σε τούνελ ανέμου, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί δοκιμές των κινητήρων.
Source: planet-greece.blogspot.com