Linux-Team - Information Technology Forum - Ελληνικό Τεχνολογικό Φόρουμ


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

 Αφιέρωμα: H σύντομη ιστορία της εποχής "μετά τα PC"

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση #1
 Dark-Avenger

Dark-Avenger
Forum Founder
Forum Founder
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Αν οι δεκαετίες του 1980 και του 1990 είναι οι δεκαετίες που ο βασιλιάς της τεχνολογίας, ήταν ο προσωπικός υπολογιστής, με το tower και τα floppy disk, μονίμως καθηλωμένος σε ένα γραφείο, οι δεκαετίες του 2000 και του 2010, είναι η εποχή της κινητικότητας. Ο υπολογιστής μας, βρίσκεται στην τσέπη, ή στην τσάντα μας, με τη μορφή ενός laptop, ενός tablet, ενός πολυμορφικού smartphone. Η εποχή «μετά το PC» από αναλυτές και συντάκτες, χαρακτηρίζεται από την πτώση των πωλήσεων σε PC και την αλματώδη άνοδο μικρότερων και πιο ευέλικτων συσκευών. Και αυτή είναι η τρομερά σύντομη ιστορία της.

The birth of an era
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε ο όρος “post PC-era” ήταν το 1999, από τον ερευνητή του MIT, David D. Clark. Την εποχή εκείνη, οποιοσδήποτε μιλούσε για μικρές, κινητές, συγκεκριμένου ενδιαφέροντος συσκευές θεωρούνταν φουτουριστής. Υπήρχαν τα Palm Pilots και τα πολυεργαλεία – τηλέφωνα της Nokia που έμοιαζαν με τούβλα οικοδομής, αλλά το ευρύ κοινό, ήταν ακόμα κολλημένο στο desktop του.

Οι πρώτοι πειραματισμοί

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Πολύ πριν η Apple, η ASUS ή η Samsung φτιάξουν επιτυχημένα σε πωλήσεις tablets, μία εταιρεία το 2003, πειραματίζεται με την ιδέα του μηχανήματος που θα μπορούσε να «μετακινήσει» έναν υπολογιστή από ένα γραφείο. Είναι η HP και αυτό που βλέπετε στη φωτογραφία είναι το TC1100. Μία οθόνη με αποσπώμενο πληκτρολόγιο. Για την εποχή, ήταν μοναδικό, ενώ λέγεται πως την ίδια χρονιά, ο Tim Cook τρέχει τη δουλειά του στην Apple με ένα άλλο prototype, ένα iPad με πληκτρολόγιο.

Το iPod

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η πρώτη ουσιαστικά συσκευή που ήρθε με αξιώσεις στην αγορά για να πει ότι αλλάζει η εποχή και θα ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε μικρές συσκευές που έχουν συγκεκριμένη λειτουργικότητα και, θα τις κρατάμε μαζί μας, είναι το iPod. Με τη διαφορά πως δόξα του κράτησε λίγο καθώς, η Apple, ξεκίνησε σύντομα να περιλαμβάνει τις χρηστικότητες του iPod, στα smartphone της. Tι σημαίνει αυτό; Πως ξεκίνησε μία άλλη εποχή. Η εποχή της πολλαπλής χρηστικότητας στα gadget.

Smartphone – ο βασιλιάς της εποχής μετά τα PC

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Όλη η συζήτηση για την εποχή μετά τα PC, ξεκινά ουσιαστικά με το iPhone. Το πρώτο ευρέως διαθέσιμο smartphone που, με αξιώσεις, επέτρεπε στο χρήστη να μπορεί να κάνει πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσα από το τηλέφωνο και όχι τον υπολογιστή. Με resources που επέτρεπαν σε ένα σωρό εφαρμογές να αυξήσουν τις δραστηριότητες στο iPhone, το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών που χρησιμοποιούν τους υπολογιστές για browsing, έπαψαν να χρειάζονται κάτι άλλο από το iPhone.

Οι εταιρείες που  έβλεπαν το μέλλον να καταφθάνει

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Δεν ήταν μόνο η Apple που έβλεπε το μέλλον των υπολογιστών να γίνεται μικρότερο και… μεταφερόμενο. Ήταν και η Microsoft ή η Samsung. Το Samsung Q1 που βλέπετε στη φωτογραφία ήταν μία όχι και τόσο επιτυχημένη προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας μικρός, κινητός υπολογιστής με οθόνη αφής, ώστε ο χρήστης του να μπορεί να είναι στο δρόμο και να παραμένει παραγωγικός. Για ποιο λόγο ατύχησε μία τέτοια συσκευή; Γιατί οι σχεδιαστές της εστίασαν την προσοχή τους στην παραγωγικότητα και όχι την κατανάλωση multimedia περιεχομένου. Το έφτιαξαν «for business» και όχι “for pleasure”. Από τη μετέπειτα ιστορία αποδείχτηκε ότι τα επιτυχημένα σε πωλήσεις tablet, εστίασαν στην ανάγκη των χρηστών για απόλαυση περιεχομένου και απλού browsing. Και είχαν δίκιο.

Οι καταναλωτές, έχουν χώρο για όλα

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Είναι αρκετά τα χρόνια τώρα που οι αναλυτές μιλάνε για κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων PC. Είναι κάτι που παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η HP ή η Dell, έχουν καταλάβει πολύ καλά. Ενώ η Apple που «αγκάλιασε» την εποχή μετά τα PC και τις κινητές συσκευές, απολαμβάνει τα κέρδη της κατανάλωσης που δημιούργησε. Αυτό σημαίνει όμως ότι τα PC «πέθαναν»; Όχι. Αντιθέτως, οι καταναλωτές απέδειξαν ότι στην «καρδιά τους», αλλά και στο γραφείο τους, έχουν αρκετό χώρο για να χρησιμοποιούν πολλές συσκευές: τα PC, τα tablet και τα smartphone τους, ταυτόχρονα.

Τα PC αλλάζουν

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Τα laptop και τα desktop computers, αποφασίζουν να δανειστούν στοιχεία από τις κινητές συσκευές και να μειώσουν το χάσμα ανάμεσα στα δύο είδη. Πολλές Windows συσκευές διαθέτουν πια οθόνες αφής και αρκετές εταιρείες κυκλοφορούν υπολογιστές που, το μεγαλύτερο μέρος των λειτουργικών τους, συμβαίνει στο Cloud και όχι στα ενδότερα ενός μηχανήματος. Τόσο τα Windows 8 όσο και το OS X δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις υπηρεσίες μέσω Web. Κι έρχεται η Google, με το Chrome OS, για να πει ότι η συνεχής σύνδεση στο διαδίκτυο είναι μία πραγματικότητα στην καθημερινότητα του δυτικού κόσμου και ένα λειτουργικό, μπορεί να τρέχει αποκλειστικά στο σύννεφο…

Τα tablets, γίνονται το ίδιο ισχυρά με τα laptops

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Το χάσμα μεταξύ laptop και tablet, ολοένα και γεφυρώνεται. Μία συσκευή όπως το iPad, διαθέτει παρόμοια specs με ένα laptop και οι εφαρμογές παραγωγικότητας που διαθέτει, έχουν κάνει τον Tim Cook να λέει πως, το 80 % της δουλειάς του, γίνεται μέσα από ένα iPad. Είναι πραγματικά εφικτό αυτό; Για το iPad μπορεί να είναι από τη στιγμή που ξεκίνησε να υποστηρίζει το multi-tasking. Αυτό που δεν κάνει ακόμα τον κόσμο να υιοθετήσει την παραίνεση του Cook όμως, να αφήσει στην άκρη το laptop του και να πιάσει το iPad, είναι η τιμή και όχι τα specs. Και το «αστείο» της υπόθεσης; Τα tablet αρχίζουν να μοιάζουν ολοένα και περισσότερο σε PCs. Με τα multitasking χαρακτηριστικά ή την ανάγκη για πληκτρολόγια και μεγαλύτερες επιδόσεις ή αυτονομία.

Οι χαμηλότερες τιμές, αυξάνουν την κατανάλωση στα tablet

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Σύμφωνα με τον αναλυτή της NPD, Stephen Baker, η μεγάλη έκρηξη στις πωλήσεις tablet, συνέβη την περίοδο των Χριστουγέννων του 2012. Γιατί; Γιατί τότε έκαναν την εμφάνισή του με αξιώσεις, οικονομικότερες συσκευές tablet. Το Nexus 7 της Google και το Amazon Fire, ήρθαν να ταράξουν τα νερά, παράλληλα με το iPad mini το οποίο όμως, ήταν τριπλάσιο σε τιμή από τα προηγούμενα. Το μήνυμα που έστειλε η αγορά ήταν και είναι σαφές: όσο γίνονται φτηνότερα τα tablet, τόσο μικρότερη γίνεται η ανάγκη για ένα netbook ή ένα δεύτερο PC.

Netbook: το πραγματικό θύμα της εποχής μετά τα PC

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Τα θυμάστε; Τα μικρά, καθόλου αυτόνομα και με πολύ χαμηλά specs, netbooks που χρησιμοποιούσαν οι περισσότεροι κάτοχοί τους για πλοήγηση στο internet, έχουν πολύ απλά εξαφανιστεί. Είναι απείρως πιο βολικό να κάνεις browsing χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής ενός tablet. Άσε δε που είναι πιο ελαφρύ και πιο βολικό στον καναπέ. Κι όμως. Το netbook, ήταν ένα mini laptop που σου επέτρεπε να κάνεις παραγωγή στοιχειώδους περιεχομένου. Ήταν ουσιαστικά εργαλείο. Ο μέσος καταναλωτής όμως, στην πλειοψηφία του, δεν χρησιμοποιεί τις συσκευές του για «δουλειά», αλλά για απόλαυση.

Οι αριθμοί: οι πωλήσεις tablet μειώνονται και οι πωλήσεις PC σταθεροποιούνται

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Μέσα στον προηγούμενο ένα χρόνο, σύμφωνα με  τις περισσότερες εταιρείες αναλυτών, οι πωλήσεις tablet και smartphone, έχουν μειωθεί δραματικά. Και ο λόγος είναι γιατί η αγορά, έχει φτάσει σε ένα σημείο κορεσμού. Με τα οικονομικά Android να έχουν κυκλοφορήσει παντού, σχεδόν ο οποιοσδήποτε θέλει ένα μέτριων επιδόσεων tablet ή smartphone, μπορεί να το αγοράσει. Φτάσαμε στην εποχή που οι πωλήσεις του iPad μειώνονται σταδιακά και συνεχώς, ενώ σταθεροποιείται το ποσοστό του κόσμου που εξακολουθεί και αγοράζει PC.

Τα PC πειραματίζονται

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Οι κατασκευαστές PC συνειδητοποιούν ότι τα μηχανήματά τους, προκειμένου να εξακολουθούν να αγοράζονται, θα πρέπει να προσφέρουν τα οφέλη και των δύο κόσμων. Έτσι δημιουργούνται PCs όπως το Yoga της Lenovo, ή κάποια αντίστοιχα της Sony. Με οθόνες αφής και σχεδιασμό που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούνται σαν tablet ή laptops, ενώ οι προδιαγραφές και η λειτουργικότητά τους να εξακολουθούν να δημιουργούν τις αξιώσεις ενός PC.

Τα θολά νερά του Microsoft Surface

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Τι είναι το Microsoft Surface; Είναι tablet; Είναι PC; Βασικά, είναι και τα δύο. Είναι μικρό, έχει οθόνη αφής, έχει αποσπώμενο πληκτρολόγιο, φιλικό στην αφή user interface και μοιάζει όλο και περισσότερο σε υπολογιστή. Και οι προδιαγραφές του είναι με αξιώσεις πολύ κοντά στα περισσότερα laptops που κυκλοφορούν. Κι εκεί είναι που αποφασίζει κανείς ότι το Surface είναι ο περισσότερο «υπολογιστής» στην εποχή των tablets, αφού κατά τη γνώμη μας, παραμένει το μόνο tablet που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για «δουλειά» και όχι για διασκέδαση μόνο και να αντικαταστήσει τον βασικό του υπολογιστή.

Δεν υπάρχει «post-PC» εποχή, πια

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Τώρα που η Apple ενοποιεί τα λειτουργικά συστήματα iOS και OS X, «επανάσταση» που προσπάθησε να ξεκινήσει η Microsoft με τα Windows 8 αλλά καθυστέρησε να ολοκληρώσει (θα το κάνει όμως αντίστοιχα με την ενοποίηση όλων των Windows) είναι πια μάταιο να μιλάει κανείς για την εποχή μετά τα PC. Μπορεί να μιλήσει όμως για την εποχή της σύγκλισης ανάμεσα στα PC και τις κινητές συσκευές.

Αλλά (συμπληρώνουμε κι εμείς) είναι και η εποχή της διάκρισης ανάμεσα στις διάφορες χρήσεις των συσκευών. Της διάκρισης ανάμεσα σε συσκευές που κάποιος θα χρησιμοποιήσει για να απολαύσει περιεχόμενο στο διαδίκτυο ή στο σύννεφο, και εκείνες που θα χρησιμοποιήσει για να παράγει περιεχόμενο και να κάνει «δουλειά». Εκεί, σε αυτή την τάξη ανθρώπων που χρειάζονται εργαλεία για να παράγουν και όχι να καταναλώσουν, τα PC εξακολουθούν να βασιλεύουν.

Source: digitallife.gr

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Ωχ! Φαίνεται ότι κάτι πήγε στραβά ...

[#10425]

Ο διαχειριστής έχει μπλοκάρει την προβολή των θεμάτων στους επισκέπτες, μόνο τα μέλη μπορούν να δουν αυτό το πεδίο.


Χρήσιμοι Σύνδεσμοι: