Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Cornell στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι αυτό μπορεί να μην είναι αποτέλεσμα της έλλειψης ισχυρής θέλησης ή αποφασιστικότητας από μέρους μας, αλλά ευθύνη του τρόπου που καταρτίζεται και παρουσιάζεται το μενού των επιλογών στο εστιατόριο.
Για τις ανάγκες της έρευνας ο επικεφαλής καθηγητής Brian Wansink και η ερευνητική του ομάδα ανέλυσαν 217 καταλόγους φαγητού και άλλων σχετικών μενού από περισσότερα από 300 εστιατόρια.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι πελάτες τείνουν να επιλέγουν πιο συχνά τα πιάτα που "ξεχωρίζουν" στο μενού, όπως εκείνα που είναι με έντονη γραμματοσειρά, ή που είναι υπογραμμισμένα, φωτισμένα με άλλο χρώμα ή και σε ειδικό πλαίσιο. Μόνο που κατά κανόνα αυτά τα πιάτα είναι και τα πιο παχυντικά.
Επίσης, διαπίστωσαν ότι τα πιάτα τα οποία έχουν πιο αναλυτική περιγραφή, είναι επίσης πιο δημοφιλή στους πελάτες. Παλαιότερη, άλλωστε, έρευνα είχε δείξει ότι οι πελάτες ενός εστιατορίου προτίμησαν κατά 28% περισσότερο ένα πιάτο που είχε αλλάξει απλά ονομασία ή/και είχε γίνει πιο αναλυτική η περιγραφή του.
Αν και η συνταγή ήταν ακριβώς η ίδια και απαράλλαχτη, όταν ένα πιάτο μετονομάστηκε από "seafood filet" σε "Succulant Italian Seafood Fillet", και ένα άλλο από "beans and rice" σε "Cajun Red Beans and Rice", οι πελάτες όχι μόνο τα επέλεγαν πιο συχνά, αλλά τα έκριναν, ως περισσότερο νόστιμα και ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν και 12% παραπάνω για αυτά.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of Hospitality Management.
Source: onmed.gr