Linux-Team - Information Technology Forum - Ελληνικό Τεχνολογικό Φόρουμ


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

 ΙΤ και ναυτιλία: Σαλπάροντας µε την τεχνολογία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση #1
 Dark-Avenger

Dark-Avenger
Forum Founder
Forum Founder
ΙΤ και ναυτιλία: Σαλπάροντας µε την τεχνολογία Nautilia-500x293

Εάν υπάρχει ένας τοµέας που µας κάνει εθνικά υπερήφανους από την πρώτη στιγµή της ιστορίας µας µέχρι σήµερα, αυτός είναι δίχως άλλο η ναυτιλία. Με την εξάρτησή της από την τεχνολογία να αυξάνει, αλλά και τις απαιτήσεις της επίσης, η εν λόγω αγορά παρουσιάζει προκλήσεις και ευκαιρίες, τόσο µοναδικές, όσο πουθενά αλλού. Ας τις γνωρίσουµε.

Όλοι µας λίγο-πολύ «γνωρίζουµε» ότι η Ελλάδα είναι µία παγκόσµια δύναµη στη ναυτιλία, αλλά εδώ που τα λέµε, πόσοι ακριβώς γνωρίζουν κάτι τέτοιο µε στοιχεία και ακρίβεια;

Σύµφωνα λοιπόν µε στοιχεία του 2014 από τον οίκο Clarksons, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καταλαµβάνουν την πρώτη θέση στην παγκόσµια αγορά ναυτιλίας, εάν ως βασικός τρόπος υπολογισµού χρησιµοποιηθεί η ολική χωρητικότητα (gt = gross tonnage ή κόρος) των πλοίων (όχι δηλαδή ο αριθµός των τελευταίων).


Μία παγκόσµια πρωτιά για την Ελλάδα


Συνοπτικά, µε βάση τα στοιχεία της Clarksons, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 4.894 πλοία µε συνολική χωρητικότητα 169 εκατ. κόρους, ενώ στη δεύτερη θέση µε 8.357 πλοία και 159 εκατ. κόρους βρίσκεται η Ιαπωνία. Αξίζει να σηµειωθεί, ότι τρίτη στη σχετική κατάταξη είναι η Κίνα µε 6.427 πλοία συνολική χωρητικότητας 117 εκατ. κόρων.

Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζουν τόσο ποσοτικό, όσο και ποιοτικό ενδιαφέρον, αφού η µέση χωρητικότητα ανά ελληνόκτητο πλοίο είναι πολύ υψηλότερη από αυτήν των υπολοίπων, γεγονός που υποδηλώνει και το διαφορετικό του τύπου τους. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα προηγείται στον αριθµό δεξαµενόπλοιων µε 1.217 πλοία, έναντι 938 της Ιαπωνίας και 531 της Κίνας.

Μάλιστα, οι επενδύσεις είναι εξαιρετικά σηµαντικές για το νέο έτος, µε τις παραγγελίες του πρώτου τριµήνου να είναι κατά 126% υψηλότερες σε σχέση µε το 2013, µε το αντίστοιχο κεφάλαιο να φτάνει τα 6,8 δις Ευρώ!

Είναι λοιπόν φανερό, ότι η ναυτιλία, είναι µία εξαιρετικά σηµαντική, αλλά και ακµάζουσα αγορά, η οποία χρήζει ιδιαίτερης µελέτης και προσοχής.

Βελτιστοποιηµένες Λύσεις για τον Ναυτιλιακό Κλάδο

Μια από τις σηµαντικότερες τεχνολογικές προκλήσεις στη ναυτιλία είναι η επικοινωνία των συστηµάτων που βρίσκονται στη στεριά µε το πλοίο. Κρίσιµα, µεγάλου όγκου δεδοµένα απαιτούνται να βρίσκονται στο καράβι για την ασφαλή και απρόσκοπτη καθηµερινή λειτουργία του, όπως operations manuals, διαδικασίες ασφάλειας, κ.ά.

Ωστόσο, το bandwidth είναι συνήθως µικρό και λόγω της συνεχούς κίνησης του πλοίου έχει µεγάλες διακυµάνσεις. Η υπάρχουσα τεχνολογία, όπως για παράδειγµα τα πρωτόκολλα επικοινωνίας TCP/IP µπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια πακέτων δεδοµένων έως και 30% και συνεπώς στην ανάγκη µιας νέας αποστολής που συνεπάγεται και επιπλέον κόστος.

Η ΙΒΜ αντιλαµβανόµενη την αυξανόµενη ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη µεταφορά µεγάλου όγκου δεδοµένων σε όλο τον κόσµο, στο χώρο της ναυτιλίας αλλά και σε άλλους επιχειρηµατικούς κλάδους, προχώρησε τo 2014 στην εξαγορά της εταιρίας Aspera.

Η τεχνολογική ευρεσιτεχνία της Aspera, επιταχύνει την ασφαλή µεταφορά µεγάλων αρχείων ή σειράς δεδοµένων έως και 99,9% – για παράδειγµα µια µετάδοση αρχείου 24 gigabyte που διασχίζει το µισό πλανήτη, διαρκεί 26 ώρες, ενώ θα µπορούσε να γίνει σε 30 δευτερόλεπτα. Αυτή η ταχύτητα επιτυγχάνεται από το πρωτόκολλο Aspera fasp, το οποίο υπερβαίνει τους εγγενείς περιορισµούς των ευρυζωνικών δικτύων και δίνει υψηλής απόδοσης και ασφάλειας µεταφορά δεδοµένων, ακόµα και στα πιο δύσκολα WAN περιβάλλοντα. Επίσης, είναι ένας πιο αποτελεσµατικός τρόπος µεταφοράς δεδοµένων από και προς περιβάλλοντα Cloud.

Ένα επίσης σηµαντικό και δυσεπίλυτο πρόβληµα στο χώρο της ναυτιλίας είναι η πολυπλοκότητα του ορθού προγραµµατισµού χρήσης των πόρων. Το λογισµικό ΙΒΜ ILOG µπορεί να κάνει την επιχείρηση  πιο έξυπνη και αποδοτική µε τη δηµιουργία βέλτιστων χρονοδιαγραµµάτων και κατανοµής των πόρων, µε την ανάλυση όλων των πιθανών σεναρίων και των περιορισµών, σε τέσσερις κύριους τοµείς: στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναµικού, του στόλου, των παγίων και του λειτουργικού κόστους.

Η έξυπνη διαχείριση των παγίων µπορεί να είναι ένας ακόµη κρίσιµος παράγοντας που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία µιας ναυτιλιακής επιχείρησης. Οι λύσεις ΙΒΜ Maximo µπορούν να βελτιώσουν τα µεικτά κέρδη µιας επιχείρησης, µιας και µπορεί να επιτευχθεί: µείωση του CAPEX 3-7% από επέκταση χρήσης των πόρων, αύξηση παραγωγής 8-15% από αύξηση χρήσης των πόρων και µείωση του απρογραµµάτιστου downtime, ετήσια εξοικονόµηση λειτουργικού κόστους 10-25% που µπορεί να προέλθει από βελτίωση του κόστους εργασίας και βέλτιστη διαχείριση ανταλλακτικών.

Μπορείτε να συλλέξετε δεδοµένα από άλλα συστήµατα όπως AVL, συστήµατα γεω-εντοπισµού, συστήµατα λειτουργίας και logistics ή χρήσης καυσίµων και αυτά να χρησιµοποιηθούν για την παρακολούθηση των εγγυήσεων, την ανάλυση του κύκλου ζωής, την κατανάλωση καυσίµων, διαχείριση του εργατικού δυναµικού και εργασιών συντήρησης είτε εσωτερικών είτε εξωτερικών συνεργείων και πολλά περισσότερα.

Τέλος, υπάρχει µια µεγάλη αναγκαιότητα για συνεχή επιχειρηµατική δραστηριότητα και ταχεία αποκατάσταση του περιβάλλοντος µιας εταιρείας σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας του παραγωγικού περιβάλλοντος. Η ΙΒΜ προσφέρει και εδώ λύση, µέσω της υπηρεσίας IBM BCRS Cloud Virtualized Server Recovery. Είναι µια πλήρως υποστηριζόµενη υπηρεσία, που λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο ειδικά σχεδιασµένη για αποκατάσταση επιχειρηµατικής λειτουργίας και η οποία βασίζεται σε cloud υποδοµές και εργαλεία παγκόσµιας κλάσης .

Για τις γενικευµένες ανάγκες υποδοµών πληροφορικής η IBM προσφέρει µοναδικά χαρακτηριστικά στo Cloud µέσω της πλατφόρµας IBM Softlayer, µε τις υψηλότερες επιδόσεις που διατίθενται στην παγκόσµια αγορά. Η εν λόγω υποδοµές, παρέχονται µέσω 20 και πλέον datacenters υψηλής τεχνολογίας και αυτοµατισµού ανά τον κόσµο ενώ ταυτόχρονα διατίθονται πρωτοφανείς δυνατότητες παραµετροποίησης για όλες τις ανάγκες των υποδοµών ΙΤ. Η πλατφόρµα Softlayer, σας παρέχει µια ευρεία γκάµα δυνατοτήτων στο Cloud επιτρέποντας την κλιµάκωση της υποδοµής ανάλογα µε τις επιχειρηµατικές σας ανάγκες, την επιτάχυνση της υλοποίησης των εφαρµογών, ασύγκριτες επιδόσεις υπολογιστικής ισχύος και δικτύου, καθώς και έλεγχο της ασφάλειας και της τοποθέτησης των δεδοµένων.

HashTags: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Ωχ! Φαίνεται ότι κάτι πήγε στραβά ...

[#10425]

Ο διαχειριστής έχει μπλοκάρει την προβολή των θεμάτων στους επισκέπτες, μόνο τα μέλη μπορούν να δουν αυτό το πεδίο.


Χρήσιμοι Σύνδεσμοι: