Σε θετικό πρόσημο, καταγράφοντας αύξηση 11,8% σε ετήσια βάση, βρέθηκε και το τρίτο τρίμηνο του 2014 η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, η οποία βρίσκεται σε ανοδικό momentum από τις αρχές του έτους. Η αγορά κινήθηκε το 3ο τρίμηνο στα 477 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο 9μηνου η αύξηση, που επιτεύχθηκε, ήταν της τάξης του 6,1% με τον κλάδο να ανέρχεται συνολικά – σε αξία – σε 1,278 δισ. ευρώ. Μάλιστα, το 3ο τρίμηνο έξι από τους επτά επιμέρους τομείς της αγοράς κινήθηκαν ανοδικά, με τρεις εξ αυτών, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρικά Καταναλωτικά Προϊόντα και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου-Αναλώσιμα, να εμφανίζουν διψήφια ποσοστά αύξησης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK TEMAX, τα προϊόντα Πληροφορικής συνέχισαν να αποτελούν τον οδηγό των εξελίξεων, με την κατηγορία να ενισχύεται κατά 13,2% σε επίπεδο 9μηνου και να φθάνει τα 286 εκατ. ευρώ. Στη βάση τριμήνου, ο κλάδος έτρεξε με 8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 101 εκατ. ευρώ. Οι επιμέρους κατηγορίες των προϊόντων Πληροφορικής, μάλιστα, κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία.
Τις εξαιρετικές επιδόσεις των tablets ακολούθησαν – για άλλο ένα τρίμηνο – και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες, ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες, όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.
Οι αναλυτές της GfK σχολιάζουν ότι, τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets, συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών. Στον αντίποδα, τα περιφερειακά σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής, καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στη χρήση τους.
Τηλεπικοινωνίες
Σε θετικό πρόσημο, μετά από αρκετά τρίμηνα πτωτικής τάσης, βρέθηκε το 3ο τρίμηνο η αγορά των Τηλεπικοινωνιών, η οποία διαμορφώθηκε στα 122 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Παρά τη σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα smartphones – που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής – κατέγραψαν, για πρώτη φορά, θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε τις Τηλεπικοινωνίες σε αύξηση τζίρου κατά 16% το 3ο τρίμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Η άνοδος της Κινητής Τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου. Τέλος, παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα Σταθερά Τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με τη μέση τους τιμή να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Πάντως, σε επίπεδο 9μηνου η αγορά ήταν συνολικά πτωτική κατά 2%, με την αξία να μειώνεται στα 317 εκατ. ευρώ.
Ηλεκτρονικά προϊόντα
Δεύτερο συνεχόμενο ανοδικό τρίμηνο πέτυχε και ο κλάδος των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, καταγράφοντας αύξηση τζίρου κατά 19,8%, διαμορφούμενος στα 92 εκατ. ευρώ.
Η αύξηση, σε επίπεδο 9μηνου, ήταν 12,2% με την αγορά να κλείνει στα 250 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα το Σεπτέμβριο, οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης κατά 24%.
Κατά το 3ο τρίμηνο υπήρξε στροφή των καταναλωτών προς τις συσκευές 32 ιντσών, το οποίο σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση της μέσης τιμής κατά 18%.
Οι κονσόλες επωφελήθηκαν από το λανσάρισμα του Σεπτεμβρίου, το οποίο συνέβαλε στην αύξηση του ανταγωνισμού στις συσκευές νέας γενιάς και οδήγησε τον τζίρο σε άνοδο, που ξεπέρασε το 70%.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]