Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 450 εκατομμύρια ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2015, καθοδική κατά 7,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, με μόνο δύο από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, τις τηλεπικοινωνίες και τις λευκές συσκευές. Αντίθετα, οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν διψήφια πτώση, όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα της GfK TEMAX για Ελλάδα.
Η ολοκλήρωση του προγράμματος της Ψηφιακής Αλληλεγγύης σε συνδυασμό με την εφαρμογή των capital controls συντέλεσαν στα διψήφια επίπεδα πτώσης για τα προϊόντα πληροφορικής, εκτιμούν οι αναλυτές. Πέραν της αρνητικής επιρροής στην αξία των πωλήσεων, οι παραπάνω παράγοντες οδήγησαν σε πολύ σημαντική αύξηση της μέσης τιμής των βασικών κατηγοριών που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασε κατά πολύ το 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Από την άλλη, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών συσκευών μετριάστηκε στο τρίτο τρίμηνο, τα smartphones διατήρησαν το θετικό πρόσημο σε διψήφια επίπεδα, με τη μέση τιμή να διατηρείται κοντά στην αντίστοιχη του 2014. Αρνητικό πρόσημο συνεχίζουν να καταγράφουν τα απλά κινητά και τα σταθερά τηλέφωνα. Επίσης, μετά από πάρα πολλά τρίμηνα πτώση κατέγραψε και η κατηγορία των ακουστικών με δυνατότητα ομιλίας.
Και η κατηγορία της τηλεόρασης -η οποία συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων- σημείωσε σημαντική πτώση για ακόμα ένα τρίμηνο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2014, όταν τόσο η διεξαγωγή του Παγκοσμίου Κυπέλου Ποδοσφαίρου, όσο και η ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης στο υπόλοιπο της Αττικής, είχαν οδηγήσει την αγορά σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πωλήσεων. Αντίθετα συνεχίζουν να κινούνται θετικά τόσο οι βιντεοκάμερες (λόγω της μεγάλης ανάπτυξης των Action Cameras) όσο και τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες που συνήθως συνοδεύουν τις τηλεοράσεις.
Όμως, ούτε και η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής περιόδου στάθηκε ικανή να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα Ιουλίου και Αυγούστου στην αγορά με τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων. Αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές. Σημειώθηκε μάλιστα παρατεταμένη πτώση της μέσης τιμής και στις δύο κατηγορίες (πολύ πιο έντονη για τα πολυμηχανήματα, πλησιάζοντας το 20%), που ήρθε ως απόρροια των μεγάλων προσφορών από πλευράς λιανεμπορίου.
Τέλος, μικρή ανοδική πορεία σημείωσαν οι λευκές συσκευές για το τρίτο τρίμηνο του 2015. Τα ψυγεία σημείωσαν ιδιαίτερη άνοδο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και τον Σεπτέμβριο (περίοδο εξοπλισμού των φοιτητικών σπιτιών) και ειδικότερα στις μικρές διαστάσεις. Παράλληλα, τα πλυντήρια ρούχων και ειδικότερα αυτά με κάδο των πέντε και έξι κιλών ήταν αυτά με τη σημαντικότερη άνοδο. Ακόμα, σταθερή αύξηση παρουσιάζουν τα στεγνωτήρια, με τη μέση τιμή να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]