Οι επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων του πανεπιστημίου της Βιέννης που υπογράφουν τη μελέτη, ονομάζουν το φαινόμενο Virtual Identity Suicide (VIS) και προσπαθούν να εξιχνιάσουν τις αιτίες του.
Ύστερα από έρευνα που έκαναν σε 300 άτομα που έκλεισαν τον προσωπικό τους λογαριασμό στο Facebook και σε ισάριθμους που συνεχίζουν να είναι ενεργοί χρήστες, τα συμπεράσματα που κατάφεραν να εξάγουν είναι πολλά και ενδιαφέροντα.
Για αρχή, οι συντάκτες της μελέτης ξεκαθαρίζουν ότι το VIS αρχίζει και γίνεται μόδα στις κοινωνίες της Ευρώπης και της Αμερικής.
Μέσα στο 2013 (χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έτος) έχουν κλείσει 28% περισσότεροι προσωπικοί λογαριασμοί στο Facebook σε σχέση με ολόκληρο το 2012.
Οι χρήστες των social media που μπαίνουν σε αυτά για να ψυχαγωγηθούν ή να ενημερωθούν και όχι για επαγγελματικούς λόγους, έχουν βρει νέες, πιο εύχρηστες εναλλακτικές λύσεις.
Βασική αιτία για το αυξανόμενο κλείσιμο λογαριασμών στο Facebook αποτελεί ο φόβος για την έλλειψη ιδιωτικότητας και η εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων προς όφελος τρίτων.
Άλλες αιτίες έχουν βαθύτερο ψυχολογικό υπόβαθρο: Είναι ο φόβος για εθισμό στο ίντερνετ, η ανεπιθύμητη εξωστρέφεια, το άγχος για να γίνει κανείς αποδεκτός και συμπαθής, αλλά και το αδιέξοδο στο οποίο οδηγούνται όσοι νιώθουν ότι ψυχαναγκαστικά πρέπει να απαντούν σε όλα τα σχόλια και να συμμετέχουν σε όλες τις συζητήσεις.
«Το σκάνδαλο WikiLeaks και ο σάλος που δημιουργήθηκε με τις online παρακολουθήσεις της NSA, είναι οι αφορμές που οδήγησαν χιλιάδες ανθρώπους στην έξοδο από το Facebook. Ήξεραν ότι κάποιος τους παρακολουθεί, αλλά τώρα έχουν και τις αποδείξεις», δηλώνει η Brenda K. Wiederhold, υπεύθυνη έκδοσης του Cyberpsychology, Behavior and Social Networking journal.
Source: NewsBeast