19/9/2013, 02:00 αναρτήθηκε.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Αιτία πολέμου ανάμεσα σε γονείς και παιδιά αποτελεί το διάβασμα για την επόμενη ημέρα.Υπάρχουν βέβαια και παιδιά που μελετούν πρόθυμα τα μαθήματά τους, οπότε σ’ αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι αρκετά εύκολα για τους γονείς.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που το αγγελούδι σας είτε αρνείται πεισματικά να συγκεντρωθεί για να διαβάσει είτε την ώρα του μαθήματος το μυαλό του πετάει;
Στο άρθρο που ακολουθεί θα διδαχθείτε τους τρόπους με τους οποίους θα μάθετε στο παιδί σας να συγκεντρώνεται.
Της Αντιγόνης Ηλία Παλαμά Ιατρού
Τα σημερινά παιδιά δεν έχουν μάθει να ακούνε και τα παράπονα έρχονται κατεξοχήν από τις δασκάλες στις οποίες δείχνουν ελάχιστη προσοχή όταν αυτές μιλούν και εξηγούν. Γι’ αυτό πρέπει πρώτοι οι γονείς να δουλέψουν πάνω σε αυτό. Έτσι:
1). Για τα παιδιά του νηπιαγωγείου
- Να κλείσετε την τηλεόραση ή να κάνετε όσο λιγότερη χρήση γίνεται εάν δεν καταφέρετε να την βγάζετε από τη ζωή των μικρών.
- Να βεβαιώνεσθε ότι το παιδί έχει το σωστό και ποιοτικό νυχτερινό καθώς και απογευματινό ύπνο σεβόμενοι τις απαιτήσεις του κάθε παιδιού.
- Να αποφεύγετε να απαντάτε αμέσως στα αιτήματα των παιδιών, αλλά να τους διδάσκετε αντίθετα να περιμένουν και να υπομένουν την αναμονή. Εάν δεν είναι σε θέση να περιμένουν δεν θα καταφέρουν να κρατήσουν και την απόλυτη προσοχή σε κάτι.
- Να προτείνετε στα παιδιά ένα παιχνίδι κάθε φορά και όταν το παιδί σας το βαριέται ,να αποφεύγετε να του δίνετε αμέσως κάποιο άλλο σαν εναλλακτική λύση αλλά να του αφήνετε το πρώτο με τρόπο, ώστε να πειραματιστεί σε όλες τις πιθανές χρήσεις του ή να ανακαλύψει καινούργιες. Ένα δωμάτιο γεμάτο παιχνίδια κάνει το παιδί να περνάει από το ένα ερέθισμα στο άλλο χωρίς να εξερευνεί σε βάθος την πραγματικότητα που το περιτριγυρίζει. Καλύτερα να βάζετε στην άκρη μερικά και να βγάζετε τα υπόλοιπα. Ευνοούνται οι δραστηριότητες όπως ο χορός και η μουσική που έχουν ρυθμό, διότι ο παράγοντας ρυθμός αποτελεί ένα μέσο οργάνωσης του μυαλού.
2). Για τα παιδιά του δημοτικού
- Να αποφεύγετε την υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν πολύ γρήγορους ρυθμούς και συνεχή εξέλιξη στα πεδία της εφαρμογής τους (π.χ. πολεμικά παιγνίδια κλπ). Καλύτερα τα παιδιά να περνούν το χρόνο τους παίζοντας μαζί με τους συνομήλικούς τους , κάνοντας γυμναστική, διαβάζοντας ή ακόμα και απλά χαζεύοντας ή τεμπελιάζοντας.
- Να τα συνηθίζετε να αναγνωρίζουν τα όρια και το χώρο του καθενός. Για παράδειγμα «αυτός είναι ο χώρος του μπαμπά, αυτός είναι ο δικός σου και εδώ υπάρχει ένα όριο».
- Να τα ενθαρρύνετε να απομνημονεύουν ποιήματα γιατί για να απομνημονεύσεις είναι ανάγκη να εστιάσεις την προσοχή. Ευνοούνται τα παιχνίδια που διδάσκουν την αναμονή, την ακινησία και τη συγκέντρωση. Το ιδανικό είναι το σκάκι.
- Να βρίσκετε τον τρόπο να εξηγείτε τα πράγματα και όχι απλά να επαναλαμβάνετε αυτά που έχουν διδαχτεί, αντιστρέφοντας συχνά τους ρόλους. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά σας είναι να το «διδάξουν» στα μικρότερα αδελφάκια ή στους παππούδες.
3). Συμβουλές για όλα τα παιδιά
- Να προσπαθείτε τα παιδιά να περνούν χρόνο με τους παππούδες γιατί τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας έχουν πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τους γονείς, που έχουν πολλές υποχρεώσεις. Οι παππούδες και γιαγιάδες είναι πιο παρόντες δίπλα στα παιδιά και σπάνια αισθάνονται την ανάγκη να τα «εμπιστευτούν» στην τηλεόραση.
- Να ξεκινήσουν τη μελέτη ενός μουσικού οργάνου που θα τους επιτρέψει να έχουν μια πειθαρχεία με το χρόνο και έτσι να βελτιώσουν και να τελειοποιήσουν το εσωτερικό τους ρολόι, που ρυθμίζει όλες τις ψυχικές τους δραστηριότητες περιλαμβάνοντας και την προσοχή.
- Να ζητάτε από το παιδί σας να σας διηγείται όλα εκείνα που συνέβησαν, εκείνα που έκανε ή που δεν έκανε στο σχολείο, καθώς και τα πράγματα που είδαν ή άκουσαν. Το να διηγείται κάποιο παιδί είναι ένας τρόπος να μάθει να διατηρεί την προσοχή του και να την οργανώνει σε μια λογική συνέχεια.
- Να τα ενθαρρύνετε στην τέχνη, στο σχέδιο, στα χρώματα και τη σύνθεση πάζλ.
- Να προβλέπετε διαλείμματα κάθε 45 λεπτά, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ή τη μελέτη. Να μην επιμένετε όταν τα παιδιά είναι κουρασμένα ή όταν δεν είναι παραγωγικά.
- Όσο είναι δυνατόν, να δημιουργείτε ένα κλίμα υγιούς συναγωνισμού σε μία τάξη για παράδειγμα διαιρώντας την σε ομάδες και επιβραβεύοντας τους νικητές. Φυσικά η σύνθεση των ομάδων πρέπει να είναι διαφορετική κάθε φορά. Αποφύγετε τις αρνητικές εντολές, γιατί συχνά φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα.
- Στην αίθουσα διδασκαλίας να θυμάστε να συνδέετε την μάθηση με καταστάσεις που αφορούν ή ενδιαφέρουν απευθείας τη σχολική ηλικία. Η προσοχή των παιδιών αναζωπυρώνεται όταν μιλάνε για τον κόσμο τους , για κάποιον συνομήλικο που γνωρίζουν ή για τον εαυτό τους.
- Τέλος οι δάσκαλοί τους πρέπει να στοχεύουν πολύ στις σχέσεις μεταξύ τους και των παιδιών που διδάσκουν. Με το χιούμορ είναι δυνατόν να αποκτήσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και να κρατήσουν σε υψηλό επίπεδο την προσοχή των παιδιών.
Source: Iatropedia
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που το αγγελούδι σας είτε αρνείται πεισματικά να συγκεντρωθεί για να διαβάσει είτε την ώρα του μαθήματος το μυαλό του πετάει;
Στο άρθρο που ακολουθεί θα διδαχθείτε τους τρόπους με τους οποίους θα μάθετε στο παιδί σας να συγκεντρώνεται.
Της Αντιγόνης Ηλία Παλαμά Ιατρού
Τα σημερινά παιδιά δεν έχουν μάθει να ακούνε και τα παράπονα έρχονται κατεξοχήν από τις δασκάλες στις οποίες δείχνουν ελάχιστη προσοχή όταν αυτές μιλούν και εξηγούν. Γι’ αυτό πρέπει πρώτοι οι γονείς να δουλέψουν πάνω σε αυτό. Έτσι:
1). Για τα παιδιά του νηπιαγωγείου
- Να κλείσετε την τηλεόραση ή να κάνετε όσο λιγότερη χρήση γίνεται εάν δεν καταφέρετε να την βγάζετε από τη ζωή των μικρών.
- Να βεβαιώνεσθε ότι το παιδί έχει το σωστό και ποιοτικό νυχτερινό καθώς και απογευματινό ύπνο σεβόμενοι τις απαιτήσεις του κάθε παιδιού.
- Να αποφεύγετε να απαντάτε αμέσως στα αιτήματα των παιδιών, αλλά να τους διδάσκετε αντίθετα να περιμένουν και να υπομένουν την αναμονή. Εάν δεν είναι σε θέση να περιμένουν δεν θα καταφέρουν να κρατήσουν και την απόλυτη προσοχή σε κάτι.
- Να προτείνετε στα παιδιά ένα παιχνίδι κάθε φορά και όταν το παιδί σας το βαριέται ,να αποφεύγετε να του δίνετε αμέσως κάποιο άλλο σαν εναλλακτική λύση αλλά να του αφήνετε το πρώτο με τρόπο, ώστε να πειραματιστεί σε όλες τις πιθανές χρήσεις του ή να ανακαλύψει καινούργιες. Ένα δωμάτιο γεμάτο παιχνίδια κάνει το παιδί να περνάει από το ένα ερέθισμα στο άλλο χωρίς να εξερευνεί σε βάθος την πραγματικότητα που το περιτριγυρίζει. Καλύτερα να βάζετε στην άκρη μερικά και να βγάζετε τα υπόλοιπα. Ευνοούνται οι δραστηριότητες όπως ο χορός και η μουσική που έχουν ρυθμό, διότι ο παράγοντας ρυθμός αποτελεί ένα μέσο οργάνωσης του μυαλού.
2). Για τα παιδιά του δημοτικού
- Να αποφεύγετε την υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν πολύ γρήγορους ρυθμούς και συνεχή εξέλιξη στα πεδία της εφαρμογής τους (π.χ. πολεμικά παιγνίδια κλπ). Καλύτερα τα παιδιά να περνούν το χρόνο τους παίζοντας μαζί με τους συνομήλικούς τους , κάνοντας γυμναστική, διαβάζοντας ή ακόμα και απλά χαζεύοντας ή τεμπελιάζοντας.
- Να τα συνηθίζετε να αναγνωρίζουν τα όρια και το χώρο του καθενός. Για παράδειγμα «αυτός είναι ο χώρος του μπαμπά, αυτός είναι ο δικός σου και εδώ υπάρχει ένα όριο».
- Να τα ενθαρρύνετε να απομνημονεύουν ποιήματα γιατί για να απομνημονεύσεις είναι ανάγκη να εστιάσεις την προσοχή. Ευνοούνται τα παιχνίδια που διδάσκουν την αναμονή, την ακινησία και τη συγκέντρωση. Το ιδανικό είναι το σκάκι.
- Να βρίσκετε τον τρόπο να εξηγείτε τα πράγματα και όχι απλά να επαναλαμβάνετε αυτά που έχουν διδαχτεί, αντιστρέφοντας συχνά τους ρόλους. Ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά σας είναι να το «διδάξουν» στα μικρότερα αδελφάκια ή στους παππούδες.
3). Συμβουλές για όλα τα παιδιά
- Να προσπαθείτε τα παιδιά να περνούν χρόνο με τους παππούδες γιατί τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας έχουν πιο αργούς ρυθμούς σε σχέση με τους γονείς, που έχουν πολλές υποχρεώσεις. Οι παππούδες και γιαγιάδες είναι πιο παρόντες δίπλα στα παιδιά και σπάνια αισθάνονται την ανάγκη να τα «εμπιστευτούν» στην τηλεόραση.
- Να ξεκινήσουν τη μελέτη ενός μουσικού οργάνου που θα τους επιτρέψει να έχουν μια πειθαρχεία με το χρόνο και έτσι να βελτιώσουν και να τελειοποιήσουν το εσωτερικό τους ρολόι, που ρυθμίζει όλες τις ψυχικές τους δραστηριότητες περιλαμβάνοντας και την προσοχή.
- Να ζητάτε από το παιδί σας να σας διηγείται όλα εκείνα που συνέβησαν, εκείνα που έκανε ή που δεν έκανε στο σχολείο, καθώς και τα πράγματα που είδαν ή άκουσαν. Το να διηγείται κάποιο παιδί είναι ένας τρόπος να μάθει να διατηρεί την προσοχή του και να την οργανώνει σε μια λογική συνέχεια.
- Να τα ενθαρρύνετε στην τέχνη, στο σχέδιο, στα χρώματα και τη σύνθεση πάζλ.
- Να προβλέπετε διαλείμματα κάθε 45 λεπτά, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ή τη μελέτη. Να μην επιμένετε όταν τα παιδιά είναι κουρασμένα ή όταν δεν είναι παραγωγικά.
- Όσο είναι δυνατόν, να δημιουργείτε ένα κλίμα υγιούς συναγωνισμού σε μία τάξη για παράδειγμα διαιρώντας την σε ομάδες και επιβραβεύοντας τους νικητές. Φυσικά η σύνθεση των ομάδων πρέπει να είναι διαφορετική κάθε φορά. Αποφύγετε τις αρνητικές εντολές, γιατί συχνά φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα.
- Στην αίθουσα διδασκαλίας να θυμάστε να συνδέετε την μάθηση με καταστάσεις που αφορούν ή ενδιαφέρουν απευθείας τη σχολική ηλικία. Η προσοχή των παιδιών αναζωπυρώνεται όταν μιλάνε για τον κόσμο τους , για κάποιον συνομήλικο που γνωρίζουν ή για τον εαυτό τους.
- Τέλος οι δάσκαλοί τους πρέπει να στοχεύουν πολύ στις σχέσεις μεταξύ τους και των παιδιών που διδάσκουν. Με το χιούμορ είναι δυνατόν να αποκτήσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και να κρατήσουν σε υψηλό επίπεδο την προσοχή των παιδιών.
Source: Iatropedia