Linux-Team - Information Technology Forum - Ελληνικό Τεχνολογικό Φόρουμ


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

 Τα social media σώζουν ανθρώπινες ζωές

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δημοσίευση #1
 BlackHat

BlackHat
Support Admin
Support Admin
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν τα social media σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών δεν είναι μακρινό από τεχνικής πλευράς

Σημαντικά στις δύσκολες στιγμές των πλημμυρών, των σεισμών ή άλλων φυσικών καταστροφών, καθώς το δίκτυο τηλεφωνίας υπερφορτίζεται – Εγκλωβισμένη γυναίκα, από τον τυφώνα Κατρίνα, στις ΗΠΑ, εντοπίστηκε μετά από… ποστάρισμα στο Facebook

Έχουν τη δυνατότητα τα social media -το facebook και το twitter κ.ά.- να σώσουν ανθρώπινες ζωές; Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πολύτιμα εργαλεία σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, βοηθώντας στο συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων; Κι όμως μπορούν…

Το «άλφα και το ωμέγα» σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών για τα διασωστικά συνεργεία είναι η γρήγορη και σωστή πληροφόρηση. Ωστόσο, τις δύσκολες στιγμές των πλημμυρών, των σεισμών ή άλλων φυσικών καταστροφών, συνήθως το δίκτυο τηλεφωνίας υπερφορτίζεται και είναι αδύνατο να βγάλει κάποιος γραμμή. Αντίθετα, το ίντερνετ εξακολουθεί να δουλεύει. Επομένως, μπορεί με μια ανάρτηση στο facebook ή με ένα «τιτίβισμα» στο twitter να ενημερωθούν άμεσα όλοι οι αρμόδιοι φορείς.

«Στον τυφώνα Κατρίνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, υπήρξε ένα περιστατικό, όπου μια εγκλωβισμένη γυναίκα δεν μπορούσε να βγάλει τηλεφωνική γραμμή για να ενημερώσει τις αρχές. Είχε όμως ίντερνετ και με μια ανάρτησή της όμως στο facebook κατάφεραν να την εντοπίσουν οι διασώστες» δήλωσε ο Αλέξανδρος Λιάμος, διευθυντής επιχειρήσεων της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης.

Αυτό, όμως, που απασχολεί τους αρμόδιους σε Ελλάδα και εξωτερικό και αναζητείται μια πιο λειτουργική φόρμουλα, είναι η επαλήθευση των συγκεκριμένων ειδήσεων καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να υπάρχει παραπληροφόρηση και συνεπώς χάσιμο πολύτιμου χρόνου.

«Το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν τα social media σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών δεν είναι μακρινό από τεχνικής πλευράς. Είναι μακρινό από πλευράς νοοτροπίας καθώς όσοι εμπλέκονται σε αυτές τις καταστάσεις θα πρέπει να αντιληφθούν τη χρησιμότητα και τη σωστή πληροφόρηση» πρόσθεσε ο κ. Λιάμος.

Ο ρόλος των social media σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών συζητήθηκε σε συνάντηση του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος Cosmic, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις του ΚΕΚΕ ΙΒΕΠΕ του ΣΕΒ. Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης συμμετέχει ως εταίρος στο εν λόγω πρόγραμμα, που υλοποιείται στο πλαίσιο του FP 7 (Seventh Frame Programme) και στο οποίο συμμετέχουν επίσης ως εταίροι, φορείς, οργανισμοί, εθελοντικές οργανώσεις και άλλοι σχηματισμοί που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Στην παραπάνω συνάντηση εργασίας προέκυψαν συμπεράσματα, όπως είναι η ελλιπής χρήση και αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους φορείς και τις υπηρεσίες στην Ελλάδα που εμπλέκονται σε καταστάσεις καταστροφών ή ατυχημάτων μεγάλης έκτασης.

Επίσης, τονίστηκε πως ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούν οι φορείς μεταξύ τους παραμένει απαρχαιωμένος, καθώς ορισμένοι, ακόμη και σήμερα, χρησιμοποιούν fax και όχι e-mail, ενώ επισημάνθηκε και η ανυπακοή των πολιτών στις υποδείξεις των αρμοδίων σε έκτακτες καταστάσεις.

Source:

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Ωχ! Φαίνεται ότι κάτι πήγε στραβά ...

[#10425]

Ο διαχειριστής έχει μπλοκάρει την προβολή των θεμάτων στους επισκέπτες, μόνο τα μέλη μπορούν να δουν αυτό το πεδίο.


Χρήσιμοι Σύνδεσμοι: