Σύμφωνα με το Mid-Year Music Report της BuzzAngle Music, το οποίο αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2016, οι πλατφόρμες οn-demand audio streaming κατάφεραν να αυξήσουν την δραστηριότητα τους και να ξεπεράσουν την αναπαραγωγή μουσικών βίντεο.
Συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί αναπαρήγαγαν 114 δισεκατομμύρια μουσικά κομμάτια μέσω των Spotify, Tidal και Apple Music, σε αντίθεση με τα 95 δισεκατομμύρια μουσικά κλιπ, η αναπαραγωγή των οποίων πραγματοποιήθηκε μέσω του YouTube.
Το οn-demand audio streaming γνώρισε μία ανάπτυξη της τάξεως του 107.8% (σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015), το video streaming ήρθε δεύτερο με 23%, ενώ το οn-demand streaming αυξήθηκε συνολικά κατά 58.3% (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτό μουσικές διαδικτυακές υπηρεσίες όπως πχ. το Pandora Radio).
Ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών δείχνει προτίμηση στα συνδρομητικά "audio" μοντέλα (συνήθως στα $9.99), ενώ οι χρήστες του YouTube παρακολουθούν τα μουσικά κλιπ στη freemium μορφή τους, ανέχονται δηλαδή τα ενοχλητικά διαφημιστικά μηνύματα, αποφεύγοντας την επί πληρωμή ad-free επιλογή (YouTube Red).
Τα κέρδη από αυτές τις υπηρεσίες αλλά και η καταβολή δικαιωμάτων στους καλλιτέχνες, των οποίων τα έργα προωθούνται μέσω αυτών, δεν πλησιάζουν σε καμία περίπτωση την "χρυσή εποχή" των CDs (οι τιμές λιανικής πώλησης των οποίων ήταν σαφώς υψηλότερες) αλλά είναι σίγουρα περισσότερα από εκείνα που αποκομίζουν μέσω της αναπαραγωγής μουσικών βίντεο.
Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει και η έντονη ανταγωνιστικότητα των οn-demand audio streaming υπηρεσιών, καθώς στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν περισσοτέρους χρήστες, βελτιώνουν συνεχώς την ποιότητα και την ποσότητα του περιεχομένου και παράλληλα ανακοινώνουν πακέτα προσφορών, τα οποία λειτουργούν προς όφελος του χρήστη.
Παρόλα αυτά, η μουσική βιομηχανία βρίσκεται σε ύφεση, με τις ψηφιακές πωλήσεις να μειώνονται κατά 24.2% και των CDs κατά 9%, με μοναδική εξαίρεση τις πωλήσεις βινυλίου οι οποίες βλέπουν μία αύξηση της τάξεως του 17.7%.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]