Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα 4η από το τέλος στην Ευρώπη των 28, καθώς ακόμη μικρότερη διείσδυση καταγράφεται μόνο στη Ρουμανία (59%), τη Βουλγαρία (54%) και την Πορτογαλία (50%). Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα απέχει ελάχιστα από τις χώρες με τις αμέσως καλύτερες επιδόσεις– όπως την Ιταλία (61%), τη Σλοβακία (62%) ή την Πολωνία (63%). Ωστόσο, η απόστασή μας παραμένει σημαντική από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι 72%.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2014, ενώ σε αυτήν πήραν μέρος 27.700 νοικοκυριά, από τα οποία 1.000 περίπου προέρχονταν από τη χώρα μας. Καθώς γίνεται σχεδόν σε ετήσια βάση, τα αποτελέσματα των προηγούμενων έρευνών δείχνουν πως στη χώρα μας έχει γίνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια. Έτσι, η διείσδυση του διαδικτύου έχει αυξηθεί κατά 13%, για παράδειγμα, από τον Δεκέμβριο του 2011.
Όσον αφορά τον τρόπο πρόσβασης στο ίντερνετ, το 32% των ελληνικών νοικοκυριών βασίζονται αποκλειστικά σε ενσύρματες συνδέσεις, στη συντριπτική πλειονότητα τεχνολογίας ADSL ή vDSL. Στο 23% των περιπτώσεων, παράλληλα με την ενσύρματη σύνδεση, ένας τουλάχιστον κάτοικος του σπιτιού χρησιμοποιεί επίσης και mobile internet. Από την άλλη πλευρά, ένα μικρό ποσοστό (μόλις 5%) «σερφάρει» αποκλειστικά μέσω mobile internet, χωρίς σταθερή σύνδεση στο σπίτι.
Αναφορικά με τους Έλληνες κατόχους smartphone ή tablet, το 31% διαθέτει σύνδεση ίντερνετ στην «έξυπνη» συσκευή. Και πάλι το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 8%, συγκριτικά με τη μελέτη του Δεκεμβρίου του 2011. Ωστόσο, απέχει ακόμη περισσότερο από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι 52%.
Από τα νοικοκυριά στη χώρα μας που έχουν ενσύρματη σύνδεση στο ίντερνετ, σημαντικό στοιχείο είναι επίσης πως το 35% χρησιμοποιεί κάποια υπηρεσία voIP (όπως το Skype), σε μεγαλύτερο βαθμό για να επικοινωνεί δωρεάν με άλλους χρήστες, και σε μικρότερο για να κάνει τηλεφωνικές κλήσεις σε σταθερά και κινητά με χαμηλότερες χρεώσεις. Μάλιστα το ποσοστό αυτό είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (36%).
Η έρευνα μελετά επίσης και την εμπειρία που έχουν οι Ευρωπαίοι ως καταναλωτές υπηρεσιών τηλεφωνίας και ίντερνετ. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Έλληνες φαίνεται να δείχνουν προτίμηση στα συνδρομητικά «πακέτα», τα οποία συνδυάζουν σταθερό τηλέφωνο και ίντερνετ. Μάλιστα, οι Έλληνες είναι πιο πιθανό (68%) να αλλάξουν πάροχο από οποιονδήποτε άλλο χρήστη στην Ευρώπη, ενώ επίσης στη συντριπτική τους πλειονότητα (87%) θεωρούν πως η διαδικασία είναι εύκολη.
Source:[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]