Είναι γνωστό πως εδώ και δεκαετίες, κόμματα και κυβερνήσεις, χρησιμοποιούν τα ΜΜΕ, ως μέσα, για να προπαγανδίσουν τις πολιτικές, τα έργα τους, τα προγράμματα τους, τους στόχους τους κτλ.
Είναι επίσης γνωστό, πως κόμματα και κυβερνήσεις, διατηρούν πελατειακές σχέσεις με media groups, είτε με τη μορφή χορήγησης κρατικών διαφημίσεων που ως αντάλλαγμα έχουν την παρουσίαση και τη δημιουργία καλού προφίλ στο κόμμα ή στη κυβέρνηση, είτε με τη μορφή άλλου είδους εξυπηρετήσεων πχ χορήγηση δάνειων απο τράπεζες χωρίς εγγυήσεις και πάει λέγοντας.
Με άλλα λόγια,τα κόμματα και οι κυβερνήσεις, κατεύθυναν (και συνεχίζουν να το κάνουν) την ενημέρωση όπως αυτά επιθυμούσαν , αναλόγως με τους σκοπούς που ήθελαν να εξυπηρετούν κατά καιρούς.
Τα τελευταία χρόνια, με την ανάπτυξη των social media σε υπερθετικό βαθμό, το παιχνίδι της χειραγώγησης γνώμεων κι συνειδήσεων “έπρεπε” να περάσει σταδιακά απο τα παραδοσιακά ΜΜΕ (ραδιόφωνο,τηλεόραση,περιοδικά,εφημερίδες,) στο χώρο του Internet.
Και έτσι έγινε. Ξαφνικά άρχισαν να παρουσιάζονται ένας σωρός ενημερωτικά sites και blogs που τις “κρίσιμες” κατά καιρούς στιγμές, έπαιρναν κατα παραγγελιά πολιτική θέση και στάση, ανάλογα με το πακέτο και την εντολή, στα γεγονότα που διαδραματίζονταν.
Και απο την εποχή των portals,των sites και των blogs ,περάσαμε στην εποχή που το απόλυτο trend στο internet ειναι το Microblogging ,δηλαδή η ενημέρωση,μέσα απο προτάσεις που δεν ξεπερνούν τους 140 χαρακτήρες,με αλλα λόγια στην ενημέρωση μέσω του Twitter, το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές πλέον σε όλες τις ηλικίες λόγω της ευκολίας στη χρήση του και της διείσδυσης του.
Πως όμως είναι δυνατόν να μπορείς να διαμορφώσεις γνώμες και συνειδήσεις σε ένα μέσω όπως το Twitter, το οποίο είναι 100% ελεύθερο και ο καθένας μπορεί να γράφει οτι θέλει;
Πως μια κυβέρνηση ή ένα κόμμα , μπορεί να περάσει τα μηνύματα της και να χειραγωγήσει τους πολίτες, απο τη στιγμή που ο καθένας μπορεί να διαβάζει όποια accounts θέλει;
Το πράγμα είναι απλό. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα που παρουσιάζει σήμερα το prezatv.blogspot.com και θα τα καταλάβετε όλα.
Έστω πως έχουμε ένα κόμμα, που απο εδώ και πέρα θα το ονομάζουμε “ΚΟΜΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ”, το οποίο θέλει να χρησιμοποιήσει το Twitter για να διαμορφώσει στον κόσμο μια συγκεκριμένη γνώμη και άποψη. Η γνώμη που θέλει να περάσει το “ΚΟΜΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ” είναι πως ο αρχηγός του αντίπαλου κόμματος , το οποίο απο εδώ και πέρα θα ονομάζουμε “ΚΟΜΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ” ,έχει πολύ κακό σχέδιο και πρόγραμμα για την οικονομία της χώρας.
Πως θα το πετύχει αυτό;
Κάποιος απο το κόμμα,αναλαμβάνει να στήσει ομάδα “επικοινωνίας” για το διαδίκτυο και πιο συγκεκριμένα για το τομέα του Twitter.
(Την “δουλειά” μπορεί να την κάνει και έμπιστη εταιρεία επικοινωνίας) .
Source: