Αυτός ο ισχυρισμός του YouTube έχει βάση, επειδή τα videos είναι αποθηκευμένα σε servers σε όλο τον κόσμο και αυτό που έχει να κάνει ο πάροχος, είναι να πάρει από τον πιο κοντινό του server τα δεδομένα.
Αν ο πάροχος δεν έχει μεγάλη χωρητικότητα στους servers του, τότε το video θα καθυστερεί να φτάσει στον χρήστη της υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να το δει σε χαμηλή ανάλυση, άρα και κακή ποιότητα.
Επίσης, η υπαιτιότητα του χρήστη, είναι όταν για παράδειγμα σε ένα οικιακό δίκτυο, κάποιος χρήστης καταναλώνει όλο το bandwidth και δεν επιτρέπει στον χρήστη του YouTube να δει το video σε υψηλή ανάλυση.
Το YouTube κυκλοφόρησε το εργαλείο Google Video Quality Report, το οποίο, αρχικά σε Αμερική και Καναδά και μελλοντικά σε περισσότερες χώρες, μπορεί και καταγράφει τους “κακούς” παρόχους Internet, συλλέγοντας ανώνυμα δεδομένα από συνδέσεις χρηστών οι οποίοι το επισκέπτονται.
Επίσης, το εργαλείο εξηγεί πώς λειτουργεί το φόρτωμα των video στο YouTube, καθώς επίσης προτείνει τρόπους για περισσότερο ομαλή αναπαραγωγή, δίνοντας λύσεις σε συχνά προβλήματα.