“Η αλλαγή προς αυτό το μοντέλο, είναι αναπόφευκτη”, λέει ο Alberto Broggi, καθηγητής της μηχανικής των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο της Πάρμα και μέλος του ΙΕΕΕ. “Δεν μπορεί κανείς να κάνει κάτι γι αυτό”.
Η αλλαγή μετά από 200 περίπου χρόνια αυτοκίνησης, αυτή της εξάλειψης του τιμονιού ή των πεντάλ και των πλευρικών καθρεφτών, άρα και του ανθρώπινου παράγοντα στην οδήγηση, θα είναι μία φοβερή επανάσταση. Ήδη, τη διαφορετική προοπτική της εμπειρίας της αυτοκίνησης, αλλά και των σχεδιαστικών αλλαγών που θα υποστούν τα αυτοκίνητα, τα έχουμε δει στα πρότυπα αυτοκίνητα που δοκιμάζει η Google.
Αυτό που επισημαίνεται όμως στην έκθεση του ΙΕΕΕ, είναι πως το μέλλον αυτό, δεν είναι τόσο κοντά όσο θα ήθελε η Google, ή οι κατασκευαστές λίγο πιο “έξυπνων” οχημάτων. Πριν εξαφανίσουμε το τιμόνι και το γκάζι από το αυτοκίνητο, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι οι αισθητήρες και τα “λειτουργικά” των αυτοκινήτων μας, θα είναι σε θέση να μας μεταφέρουν στον προορισμό μας με ασφάλεια. Πριν κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, θα πρέπει να αλλάξει μία ολόκληρη δυσκίνητη βιομηχανία από ασφαλιστικές καλύψεις, νομοθεσία και κώδικες. Θα πρέπει ακόμα ακόμα να αλλάξουν οι υποδομές στα οδικά δίκτυα.
Αυτά που μας επιβεβαιώνει, πάντως, η έκθεση του ΙΕΕΕ είναι δύο. Πρώτον ότι έστω και περισσότερο αργά απ' όσο πιστεύαμε, το μέλλον θα φτάσει. Κι εν τέλει, το 2035 δεν είναι τόσο μακριά. Και δεύτερον, μόνο αν αφαιρέσουμε το τιμόνι από τα ανθρώπινα χέρια, θα μπορούμε να μιλάμε για αντικειμενικά ασφαλή οδήγηση. Τι; Όχι;
Source: digitallife.gr