Η συνεδρίαση είχε ως κεντρικό θέμα τις μετεγγραφές φοιτητών και ο προβληματισμός αφορούσε τον κίνδυνο «ερημοποίησης» κάποιων σχολών εξαιτίας πιθανής μεγάλης ζήτησης μετεγγραφών σε μεγάλα αστικά κέντρα.
«Μία λύση που θα ήταν πιθανώς εφαρμοστέα από εφέτος σε κάποια ΤΕΙ και ΑΕΙ είναι για ορισμένα από αυτά τα παιδιά να εφαρμοστεί ο θεσμός της εξ αποστάσεως διδασκαλίας», είπε ο κ. Λοβέρδος και συνέχισε: «Διατυπώθηκε η ιδέα για το ΤΕΙ της Καβάλας, μια ιδέα θεσμική που αφορά γενικότερα τη διδασκαλία εξ αποστάσεως. Οχι βεβαίως τη μετατροπή του ΤΕΙ σε εξ αποστάσεως διδάσκοντος ιδρύματος, αλλά συνοδευτικά και για ένα μέρος των μαθημάτων να παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθούνται εξ αποστάσεως. Είναι μια λύση για όσους μπορούν, και μιλούσα με τον αντιπρόεδρο του ΤΕΙ Αθηνών, τον κ. Λύτρα, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι το δικό του τμήμα και κάποια ακόμη τμήματα μπορούν να προχωρήσουν σε αυτήν τη λύση. Είναι μια ιδέα».
Με αφορμή παρατηρήσεις βουλευτών, ο κ. Λοβέρδος παρατήρησε ότι «το θέμα των μετεγγραφών ήταν γεμάτο διαφθορά και κομπίνα», για να προσθέσει ότι «ακόμη και στις περιπτώσεις των αναπήρων υπήρχε διαφθορά».
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στην πρόθεσή του να καταθέσει δύο νομοσχέδια. Το πρώτο, όπως είπε, «σχετίζεται με το άτυπο συμβούλιο των πρώην υπουργών Παιδείας» και θα συνοδεύεται από τροπολογίες για τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που θα μεταβούν σε ορεινές περιοχές ή στη νησιωτική Ελλάδα (η ρύθμιση προκαλεί οξύτατες αντιδράσεις από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ), για τα ιεροδιδασκαλεία της Θράκης, καθώς και για την κατάργηση του νόμου που επιτρέπει σε κάποια πανεπιστήμια να μη δέχονται φοιτητές εξαιτίας αναπηρίας. Το δεύτερο σχέδιο νόμου αφορά την απόκτηση νομικής προσωπικότητας από θρησκευτικές κοινότητες.
Source: kathimerini.gr