Η ελληνική αγορά για το τρίτο τρίμηνο του 2014 συνεχίζει την ανάκαμψη, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, τρείς από τους οποίους – τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν με βάση την έρευνα που διενεργεί η γνωστή εταιρεία GfK, η οποία πραγματοποιεί έρευνες σε τακτική βάση σχετικές με τις αγορές και τους καταναλωτές
Ανά κατηγορία προϊόντων, οι κατηγορίες της πληροφορικής κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία. Την εξαιρετική πορεία των tablets ακολουθούν για άλλο ένα τρίμηνο και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών, τα περιφερειακά σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στην χρήση τους.
Στα είδη εξοπλισμού γραφείου και τα αναλώσιμα, η επιστροφή στα θρανία διατήρησε τους διψήφιους ρυθμούς ανόδου στην αγορά: Η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς τον Σεπτέμβρη βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα +10,9%.
Στις μεγάλες οικιακές συσκευές, σημαντική άνοδο παρουσιάζει και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 ο τομέας των λευκών συσκευών, με την μέση τιμή να διατηρείται και σε αυτή τη περίοδο σταθερή, με τα φοιτητικά πακέτα προσφορών την περίοδο του Σεπτεμβρίου να λειτουργούν θετικά για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.
Στις μικρές οικιακές συσκευές σημειώθηκε μικρή αύξηση κατά το 3ο τρίμηνο συνεχίζοντας την θετική του πορεία από την αρχή του έτους. Η περίοδος των εκπτώσεων καθώς και αυτή των φοιτητικών πακέτων είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του τριμήνου τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού.
Στα φωτογραφικά είδη συνεχίστηκε η αρνητική τάση για τις φωτογραφικές μηχανές και για το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Στις τηλεπικοινωνίες, παρά τη σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα –που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής-κατέγραψαν για πρώτη φορά θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε τη συγκεκριμένη κατηγορία σε αύξηση τζίρου κατά 16% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.
Στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα ήταν το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση τζίρου κατά 19,8%. Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα τον Σεπτέμβριο οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης κατά 24%.
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]