Σε μια περίοδο κατά την οποία οι Έλληνες καταναλωτές δοκιμάζονται από τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και ταυτόχρονα προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα εισοδηματικά δεδομένα, οι πωλήσεις smartphones και tablets συνεχίζουν να αυξάνονται.
Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η MLS Πληροφορική σε σχετική μελέτη της εταιρείας έρευνας αγοράς GfK Hellas, στην αγορά των tablets, σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα έχει αλλάξει η δομή του ανταγωνισμού, η μέση τιμή της κατηγορίας και η τάση των προϊοντικών χαρακτηριστικών.
Έτσι, λοιπόν, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών ταμπλετών κατά το 2015, σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά με capital controls και σοβαρές πολιτικές εξελίξεις,ανήλθαν σε 875 χιλιάδες, έναντι 773 χιλιάδων την προηγούμενη χρονιά, παρουσιάζοντας αύξηση κατά ποσοστό 13,2%. Σχετικά με την αξία της αγοράς στο σύνολο του 2015, αυτή διαμορφώθηκε σε 130,38 εκατ.ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση σε ποσοστό 14,3%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Hellas, την πρωτοκαθεδρία έχουν τα tablet 7”, όπου κατέχουν ποσοστό 40% των συνολικών πωλήσεων. Παράλληλα, οι συσκευές με ενσωματωμένο 3G/4G περιορίστηκαν στο 32% της αγοράς, χάνοντας έδαφος από τις πιο οικονομικές Wi-Fi συσκευές.
Επιπλέον, κατά το 2015, το 74% των πωληθέντων tablets είχαν κόστος κάτω από 200 ευρώ. Μάλιστα, είναι εντυπωσιακό ότι το 50% των συνολικών πωληθέντων tablets είχαν τιμή πώλησης κάτω από τα 100 ευρώ. Όσον αφορά την κατηγορία συσκευών μεταξύ 201- 500 ευρώ, αντιπροσωπεύουν περίπου το 26% της Ελληνικής αγοράς.
Σχετικά με το λειτουργικό σύστημα των tablets, τη μερίδα του λέοντος έχει το Android (της εταιρείας Google) με 8 στους 10 να επιλέγουν αυτό το λειτουργικό σύστημα για το tablet τους, ήτοι ποσοστό 83%, ενώ 2 στους 10 επιλέγουν το IOS (της εταιρείας Apple).
Tέλος, όσον αφορά την μνήμη, παρατηρείται ότι κατά το 2015, οι πωλήσεις των tablet με μνήμη κάτω των 8GB αντιπροσωπεύουν ποσοστό 9% επί του συνόλου, οι πωλήσεις των tablet με μνήμη 8-16GB ποσοστό 53% επί του συνόλου ενώ παρουσιάζεται μια αύξηση στην επιλογή tablet με μνήμη 16-32GB σε σχέση με το 2014 (35% και 24% αντίστοιχα) και μια πτώση των πωλήσεων στις άλλες δύο κατηγορίες.
Σχετικά με την αγορά των smartphones, οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά το 2015, καθώς η συνολική διάθεση των συσκευών διαμορφώθηκε σε 2,242 εκατ. τεμάχια, έναντι 1,779 εκατ. τεμαχίων που πωλήθηκαν το 2014. Πρόκειται για μια αύξηση σε ποσοστό 26%, με τα συνολικά έσοδα της συγκεκριμένης αγοράς να διαμορφώνονται σε 502 εκατ. ευρώ, έναντι 394,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 27,2%.
Περί τα 1,5 εκατ. από τα smartphones που πουλήθηκαν το 2015, κόστιζαν κάτω από 200 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, ποσοστό 24,2% των smartphones που πωλήθηκαν κατά το 2015 κόστιζαν κάτω από 100, ποσοστό 44,9% μεταξύ 100-200 ευρώ, ποσοστό 13,3% μεταξύ 200-300 ευρώ, ποσοστό 5,2% μεταξύ 300-400 ευρώ, ποσοστό 2,1% μεταξύ 400-500 και ποσοστό 10,3% με τιμή πώλησης μεγαλύτερη των € 500.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, έχει αυξηθεί το ποσοστό των συσκευών με τιμή πώλησης πάνω από το ποσό των 500, καθώς από ποσοστό 8,4% κατά το 2014, ανήλθε σε ποσοστό 10,3% κατά το 2015 επί του συνόλου. Το ίδιο παρατηρήθηκε και για τις συσκευές με κόστος κάτω από 100 ευρώ, καθώς το ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας ανήλθε από 20,9% το 2014, σε 24,2% κατά το 2015.
Αν αθροίσει κανείς τα 130 εκατ. των tablets και τα 502 εκατ. των smartphones, φτάνει στο απίστευτο ποσό των 632 εκατ.! Σε μια χώρα που έχουν περικοπεί μισθοί, συντάξεις και επιδόματα για πολύ μικρότερα ποσά που έλειπαν από τον κρατικό κορβανά.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]