Την περασμένη εβδομάδα, στην έκθεση της NBAA (National Business Aviation Association), η Flexjet, εταιρία ιδιωτικής αεροπορίας, ανακοίνωσε επίσημα ότι έχει παραγγείλει 20 AS2 υπερηχητικά τζετ από την εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Aerion.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη. Μάλιστα, η Aerion θα συνεργαστεί με την Airbus για την κατασκευή του εν λόγω αεροσκάφους. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Flexjet προέβη σε παραγγελία 20 αεροσκαφών αξίας $120 εκατομμύριων το καθένα, αποτελεί δείγμα της υψηλής ποιότητας που, πιθανότατα, θα ενσωματώνει το εν λόγω αεροσκάφος. Οι δοκιμαστικές πτήσεις του AS2 θα ξεκινήσουν το 2021 και η διανομή του το 2023.
Σύμφωνα με πηγές, το AS2 θα έχει μέγιστη ταχύτητα 1,5 Mach (67% ταχύτερο δηλαδή από τωρινά αεροσκάφη), θα διαθέτει πτητική εμβέλεια 4.750 ναυτικά μίλια σε υπερηχητική ταχύτητα και θα μπορεί να μεταφέρει από 8 έως 12 επιβάτες. Η βασική του χρήση θα είναι για διηπειρωτικά ταξίδια και, σύμφωνα με την Aerion, οι πτήσεις που διασχίζουν τον Ατλαντικό Ωκεανό θα είναι συντομότερες κατά 3 ώρες, ενώ οι πτήσεις που διασχίζουν τον Ειρηνικό Ωκεανό θα είναι συντομότερες κατά έξι ώρες.
Το AS2 θα αξιοποιεί την τεχνολογία Supersonic Natural Laminar Flow, ώστε να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, πιο αποδοτικό και πιο ευέλικτο, γεγονός που θα το κάνει να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλα τζετ. Ωστόσο, τα λειτουργικά έξοδα του αεροσκάφους αναμένονται αρκετά υψηλά, αφενός επειδή το μεγάλο μήκος του δεν του επιτρέπει να προσγειώνεται και να απογειώνεται από ορισμένα αεροδρόμια και αφετέρου επειδή, όσον αφορά τα καύσιμα, αναμένεται να καταναλώνει 1.000 γαλόνια καυσίμου ανά ώρα.
Επομένως, είναι αναμενόμενη η υψηλή τιμή του εισιτηρίου για πτήση με το AS2 όταν κυκλοφορήσει, γεγονός που μάλλον δεν αποτελεί πρόβλημα για τους πελάτες της Flexjet, οι οποίοι ήδη διαθέτουν υψηλά ποσά προκειμένου να ταξιδέψουν με τα τζετ της.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Source: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]