Το Facebook παρακολουθεί ό, τι κάνετε like, share, ότι σχολιάζετε και βλέπετε.
Χρησιμοποιεί τα δεδομένα για να τροφοδοτήσει τη συνεχώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα διαφήμισής του, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των πόρων του εισοδήματος της εταιρείας. Ξέρει αν μισείτε τον Donald Trump ή όχι, αν έχετε παρακολουθήσει πρόσφατα μια ταινία δράσης ή τρόμου.
Μέχρι κάποιο βαθμό, αυτό είναι καλό. Αν το Facebook μας ακολουθεί μόνο στο διαδίκτυο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δικών μας προτιμήσεων, είναι αποδεκτό.
Μια έκθεση ωστόσο, που δημοσιεύθηκε από το ProPublica, ρίχνει φως στο γεγονός ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης προσπαθεί να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τις offline δραστηριότητές μας. Φαίνεται ότι το Facebook αγοράζει δεδομένα από μεσίτες εμπορικών δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των Datalogix, Epsilon, Acxiom, κλπ. Τα δεδομένα – συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών όπως στεγαστικά δάνεια, στοιχεία του μισθού, επιλογές εστιατορίων, αγορές σούπερ μάρκετ, φύλο, τοποθεσία κλπ – χρησιμοποιούνται για να εμφανίσει σχετικές διαφημίσεις στους χρήστες.
Το Facebook δεν ενημερώνει τους χρήστες σχετικά με αυτά τα δεδομένα. Υπερασπίστηκε τον εαυτό του, λέγοντας ότι το ίδιο δεν συλλέγει αυτά τα δεδομένα και τα στοιχεία τα παρέχουν οι μεσίτες συχνά σε άλλες πλατφόρμες διαφήμισης.
Αν θέλετε αυτές οι πληροφορίες να αφαιρεθούν, σύμφωνα με το Facebook, θα πρέπει να προσεγγίσετε άμεσα τους παρόχους δεδομένων. Και είναι μια κουραστική διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει τον έλεγχο ταυτότητάς σας με ένα έγκυρο αποδεικτικό ταυτότητας πριν ο πωλητής διαγράψει τις πληροφορίες σας!
Το ProPublica λέει ότι κατέβασε μια λίστα με 29.000 κατηγορίες – οι περισσότερες από τις οποίες δημιουργούνται αυτόματα – που το Facebook προσφέρει στους διαφημιστές, συμπεριλαμβανομένων 600 κατηγοριών από τρίτους. Σημειώνουν ότι οι κατηγορίες από τους φορείς του εμπορίου ως επί το πλείστον σχετίζονται με οικονομικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, «οι άνθρωποι έχουν ένα εισόδημα των νοικοκυριών μεταξύ 100K και 125K».
Μπορείτε να ελέγξετε τα ενδιαφέροντά σας, πηγαίνοντας στο Ρυθμίσεις> Διαφημίσεις> Διαφημίσεις με βάση τις προτιμήσεις> Προτιμήσεις Επίσκεψης.
Εν συντομία, το Facebook θέλει να συλλέξει αρκετά δεδομένα που σχετίζονται με τους χρήστες του. Τουλάχιστον, ο Zuckerberg δεν σας χρεώνει για τη χρήση του. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να αγνοηθεί το ζήτημα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]