Το ύψους 94 εκατ. ευρώ έργο θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα τοποθετηθούν μπάρες σε μετρό και Προαστιακό, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα αντικατασταθεί με ηλεκτρονική κάρτα, δύο τύπων: ο ένας θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος θα αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με το νέο σύστημα οι επιβάτες θα έχουν δικαιότερες χρεώσεις -ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν- θα είναι εξασφαλισμένοι σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, ενώ θα υπάρχει μεγαλύτερη ευκολία στην αγορά εισιτηρίων με τη φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης.
Πρόκειται για το δεύτερο κατά σειρά έργο στον τομέα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στις μεταφορές, καθώς ολοκληρώθηκε και η επιλογή αναδόχου στο έργο ΣΔΙΤ για την υλοποίηση συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση των επιβατών και τη διαχείριση του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ.
To σύστημα της τηλεματικής προβλέπει την εγκατάσταση ενός δικτύου 1.000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα μπορούν να πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, όπως και από το κινητό τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
Source::